کد خبر ۳۱۷۱۷ انتشار : ۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۳
در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی صورت گرفت

رشد 9 در صدی اهدای خون در قم

معاون اداره‌کل انتقال خون استان قم از رشد 9 درصدی اهدای خون در روزهای نهم و دهم محرم خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، علیرضا کبیری با اشاره به افزایش رشد اهدای خون در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: اهدای خون در این روزها نسبت به مدت مشابه سال گذشته 9 درصد رشد نشان می‌دهد.

وی افزود: مردم خیر و نوع‌دوست استان قم در این ایام بیش از  785 واحد خون خود را به بیماران نیازمند اهدا کردند.

معاون فنی اداره‌کل انتقال خون استان قم ادامه داد: در این ایام با توجه به استقبال عزاداران حسینی برای اهدای خون در دو مرکز میز خدمت دایر شد تا هم‌استانی‌ها بتوانند برای اهدای خون خود نوبت دریافت کنند.

کبیری اضافه کرد: ارائه نوبت به همشهریان عزیز به منظور محدود نشدن اهدای خون در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی صورت گرفت.

وی اعلام کرد: مجموع واحد خون‌های اهدا شده در این دو روز نسبت به مدت مشابه 9 درصد رشد داشته است.

معاون فنی اداره‌کل انتقال خون استان قم یادآور شد: اداره‌کل انتقال خون استان قم در طرح نذر خون با شعار اهدای خون مسئولانه با هدف ساماندهی و مدیریت اهدای خون سوگواران حسینی از روزهای تاسوعا و عاشورا در دو  مرکز اهدای خون، میزبان عزاداران حسینی بود که برخی از مراجعه‌کنندگان آمادگی خود برای اهدای خون در سایر ایام سوگواری تا اربعین را اعلام کردند.

کبیری با اشاره به آمار اهداکنندگان در این ایام اظهار کرد: در روز تاسوعا 320 نفر و در روز عاشورا نیز 465 نفر خون خود را اهدا کردند.

وی با اشاره به جنسیت اهداکنندگان بیان کرد: 36 نفر از این اهدا کنندگان را بانوان تشکیل می‌دادند.

معاون فنی اداره‌کل انتقال خون استان قم با بیان اینکه همیشه تعدادی از مراجعه کنندگان موفق به اهدای خون نمی‌شوند عنوان کرد: بیش از 100 نفر از داوطلبان اهدای خون بنا به دلایلی از جمله پزشکی و دارویی موفق به اهدای خون خود نشدند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com