کد خبر ۳۱۵۵۸ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۷
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم خبر داد

بهره‌برداری از 43 پروژه آموزشی مصوب سفر رهبری به قم

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم گفت: تاکنون 43 پروژه از مصوبات سفر رهبری به قم به بهره‌برداری رسیده و چهار پروژه نیز در حال احداث است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، محسن پورگلیان با اشاره به فعالیت‌های اداره‌کل نوسازی مدارس اظهار کرد: این اداره در زمینه احداث فضاهای آموزشی فعالیت می‌کند و نوسازی ساختمان‌های مدارس را در دستور کار دارد.

وی با اشاره به فرا رسیدن 27 مهر ماه سالروز سفر مقام معظم رهبری به استان قم در سال 89 گفت: این سفر آثار و برکات فراوانی داشت و سبب پیشرفت در اجرای پروژه‌های آموزشی شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم خاطرنشان کرد: طی سفر ایشان به قم، 305 میلیارد ریال برای احداث 47 پروژه مصوب شد که پروژه‌های مصوب سفر رهبر معظم انقلاب شامل فضاهای آموزشی شامل مدرسه و  کتابخانه، سالن ورزشی و چندمنظوره، آزمایشگاه و سایر موارد بود.

وی با اشاره به ویژگی‌های پروژه‌های سفر رهبر معظم انقلاب گفت: این پروژه‌ها شامل 31 فضای آموزشی مانند مدرسه و کانون با 328 کلاس درس و بیش از 58 هزار مترمربع زیربنا و 14 سالن ورزشی چند منظوره با حدود 13 هزار مترمربع زیربنا است.

پورگلیان با اشاره به فضاهای دیگری که مصوب سفر مقام معظم رهبری بوده است گفت: سایر فضاها شامل دو باب آزمایشگاه و کتابخانه با بیش از 3 هزار مترمربع زیربنا بوده است و در مجموع این 47 پروژه، بیش از 74 هزار مترمربع زیربنا دارد.

وی با بیان اینکه شرایط اقتصادی و تورم روی افزایش قیمت مصالح تاثیر داشته است، گفت: بیش از 305 میلیارد ریال اعتبار مصوب این سفر بوده که برای 47 پروژه، تاکنون بیش از 563 میلیارد ریال هزینه شده است، اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه‌ها بالغ بر 259 میلیارد ریال است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم یادآور شد: تاکنون 43 مورد از پروژه‌های مذکور به بهره‌برداری رسیده و چهار پروژه نیز در حال احداث است که در آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com