کد خبر ۳۱۶۰۸ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۷
در پایان رقابت 240 تکواندوکار صورت گرفت

ناکامی قمی‌ها در کسب مدال از تکواندو قهرمانی نوجوانان کشور

تیم‌های دختران و پسران هیئت تکواندو استان قم بدون کسب مدال و با دست خالی به کار خود در پیکارهای قهرمانی رده سنی نوجوانان کشور پایان دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، کمتر از یک سال قبل تیم پسران هیئت تکواندو استان قم در مسابقات قهرمانی رده سنی نوجوانان کشور حضور درخشانی داشت و توانست در جدال با تیم‌های مطرح و مدعی این پیکارها با کسب پنج مدال ارزشمند نام خود را بین برترین‌ها قرار بدهد.

پسران تکواندوکار قم سال گذشته از رقابت‌های رده سنی نوجوانان قهرمانی کشور که در البرز برگزار شد با کسب پنج مدال متشکل از دو نشان ارزشمند طلا و سه مدال خوشرنگ برنز از میدان خارج شدند و در رده‌بندی تیمی نیز رتبه سوم را کسب کردند.

حاصل تلاش و درخشش تکواندوکاران قم در مسابقات سال گذشته تکواندو قهرمانی رده سنی نوجوانان کشور کسب پنج سهمیه تیم ملی بود و در نهایت فروردین ماه سال جاری نتیجه همان درخشش به اعزام یک مربی و یک تکواندوکار قم به رقابت‌های قهرمانی نوجوانان آسیا منجر شد.

روح‌الله رضاپور مربی سازنده و با دانش تکواندو قم به سبب درخشش شاگردانش در رقابت‌های سال گذشته تکواندو قهرمانی رده سنی نوجوانان کشور، مربی تیم ملی تکواندو نوجوانان ایران شد و علی چهره‌قانی نیز به عنوان عضو تیم ملی تکواندو همراه با رضاپور به رقابت‌های آسیایی رفت.

کسب عنوان نایب قهرمانی رقابت‌های تکواندو سال 2015 نوجوانان آسیا رهاورد نمایندگان تکواندو قم در کنار دیگر اعزامی‌ها به این رویداد مهم آسیایی بود و همگان بر این تصور بودند که تیم نوجوانان هیئت تکواندو قم امسال نیز مدعی کسب مدال از رقابت‌های قهرمانی کشور باشد اما این اتفاق رخ نداد.

امسال رقابت‌های تکواندو قهرمانی کشور بر اساس برنامه‌ریزی فدراسیون تکواندو به میزبانی سالن 6 هزار نفری حسین رضازاده شهر اردبیل برگزار شد و 240 تکواندوکار از سراسر کشور در این سالن و در حضور مربیان تیم ملی و مسئولین فدراسیون با یکدیگر رقابت کردند.

تکواندوکاران 10 وزن نیز به نمایندگی از هیئت تکواندو استان قم در بیست و ششمین دوره مسابقات قهرمانی رده سنی نوجوانان تکواندو پسران کشور به میدان رفتند در حالی که این رقابت‌ها انتخابی تیم ملی برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا و جهانی سال جدید میلادی محسوب می‌شد.

در واقع بیست و ششمین دوره مسابقات قهرمانی کشور نوجوانان پسر کشور با حضور مدعیانی از 30 تیم به نمایندگی از 29 استان کشور برگزار شد ولی در پایان آن هیچ یک از تکواندوکاران قم موفق به رفتن روی سکو و کسب مدال رقابت‌ها نشدند.

این در حالی است که در بیست و پنجمین دوره این رقابت‌ها که سال گذشته در کرج به انجام رسید، تیم البرز با کسب پنج مدال طلا، یک برنز و کسب 80 امتیاز قهرمان شد، تهران با دو مدال طلا، یک نقره، یک برنز و کسب 53 امتیاز مقام دوم را کسب کرد و تیم هیئت تکواندو قم با دو مدال طلا، ‌سه برنز و کسب 50 امتیاز مقام سوم را از آن خود کرده بود اما در این دوره با دست خالی به کار خود پایان داد.

در این دوره از رقابت‌ها، تیم مازندران با کسب دو مدال طلا، یک نقره، دو برنز و 58 امتیاز بر سکوی قهرمانی این دوره از مسابقات ایستاد، تیم البرز با کسب دو مدال طلا، یک نقره، سه برنز و 56 امتیاز عنوان نایب قهرمانی را به خود اختصاص داد و تیم تهران با سه مدال طلا و 53 امتیاز بر سکوی سوم جای گرفت و حتی در بین برترین‌ها نماینده‌ای از قم حضور نداشت تا تیم نوجوانان هیئت تکواندو قم یکی از ناکام‌ترین دوره‌های حضور خود در مسابقات نوجوانان کشور را سپری کند و با دست خالی به قم بازگردد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com