کد خبر ۳۱۵۷۶ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۰
طی 48 ساعت گذشته

42 عملیات مختلف توسط آتش‌نشانی قم انجام شد

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم از انجام 42 عملیات مختلف طی 48 ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، عباس جعفری با اشاره به عملکرد 48 ساعت گذشته آتش‌نشانی قم گفت: در این مدت 42 عملیات در زمینه‌های ایمن‌سازی، حریق ضایعات، حریق کارخانه، منزل و ... صورت گرفت.

وی افزود: عملیات‌های صورت گرفته در این مدت شامل 15 مورد عملیات نجات، 15 مورد عملیات ایمن‌سازی، هشت مورد حریق منزل، کارخانه و چهار مورد عملیات حریق ضایعات بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم در خصوص عملیات نجات اظهار کرد: این ماموریت‌های شامل نجات فرد محبوس شده در خودرو، ایمن سازی محل تصادف و... بوده است.

جعفری ادامه داد: ماموریت‌های مربوط به ایمن‌سازی نیز به بازگشایی درب منزل، بازگشایی درب خودرو، ایمن سازی نشت گاز، باز ماندن شیر آب، آزادسازی گربه، صید زنبور و صید مار اختصاص داشته است.

وی در خصوص عملیات‌های مرتبط با حریق ابراز کرد: هشت مورد از این ماموریت‌ها به مواردی نظیر حریق کارخانه، حریق منزل، کنتور برق، کتابفروشی، حریق خودرو و حریق پیک‌نیک اختصاص داشته است و چهار مورد دیگر نیز مربوط به حریق ضایعات بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم در ادامه بیان کرد: یکی از این حوادث به تصادف سه دستگاه خودروی پراید، رانا و کامیون اختصاص داشت که در آن 6 نفر مجروح شدند و طی یک عملیات نجات فردی که داخل خودرو محبوس و از ناحیه پا دچار شکستگی شده بود رها و مجروحان تحویل  اورژانس شد.

جعفری به حادثه دیگری اشاره کرد و گفت: حوضچه روغن یک کارخانه روغن‌سازی در جاده اراک نیز دچار حریق شد که خوشبختانه این حریق با موفقیت اطفاء شد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com