کد خبر ۳۱۵۴۰ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۲۲
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی قم:

هیئت‌های عزداری به نکات ایمنی توجه داشته باشند

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی قم گفت: تمهیدات ویژه ایمنی از سوی سازمان آتش‌نشانی اندیشیده شده است و از هیئت‌های عزاداری نیز می‌خواهیم نکات ایمنی را رعایت کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، عباس جعفری از تمهیدات ویژه آتش‌نشانی در ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) سخن گفت و اظهار کرد: بازدید از ایمنی تمام تکایا، مساجد و هیئت‌های مذهبی از جمله فعالیت‌های مهم این سازمان در دهه نخست محرم به شمار می‌رود.

وی از دیگر اقداماتی که آتش‌نشانی برای ایمن‌سازی برگزاری جلسات عزاداری حسینی انجام می‌دهد را ارائه آموزش‌های ایمنی به هیئت امنای هیئت‌های مذهبی دانست.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی قم با ابراز نگرانی از رعایت نکردن نکات ایمنی در برپایی تکایا گفت: بعضی از هیئت‌ها به دلیل کمبود فضا از چادرهای برزنتی استفاده می‌کنند که لازم است برای برخورداری از امنیت لازم با ادارات برق و گاز هماهنگی‌هایی صورت گیرد تا شاهد بروز مشکل نباشیم.

جعفری با تبیین برخی نکات ایمنی برای پیشگیری از خطرهای احتمالی بیان کرد: هیئت‌ها باید در‌های اضطراری را در نظر بگیرند که به هنگام وقوع حوادث احتمالی زمینه خروج افراد را فراهم کند.

وی در هشدار به تکایا و مساجد افزود: تا حد امکان در هیئت‌ها از طبخ غذا جلوگیری شده و برای تهیه یا شارژ کپسول‌های آتش‌نشانی به سازمان آتش‌نشانی مراجعه شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی قم خاطرنشان کرد: برای امدادرسانی به موقع در این ایام نهادهایی که مسئولیت ایمنی و امداد را برعهده دارند به همراه آتش‌نشانی در مسیرهای عبور و اماکن پرتردد مانند گلزار شهدا و حرم حضرت معصومه (س) مستقر هستند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com