کد خبر ۳۱۶۰۰ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۸
جهانگیر مرادی اظهار داشت :

اطعام 4500 نفر در روزهای تاسوعا و عاشورا

رئیس اوقاف و امور خیریه جعفریه گفت: مراسم شاخص عزاداری دهه نخست محرم امسال در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) بخش جعفریه برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم ، جهانگیر مرادی با بیان اینکه مراسم عزاداری و سوگواری به مناسبت فرا رسیدن دهه نخست محرم، همه ساله با شکوه فراوان در بخش جعفریه قم برگزار می‌شود اظهار کرد: مراسم شاخص عزاداری این بخش، هر شب در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) برگزار می‌شود.

وی افزود: این مراسم هر شب طی دهه نخست محرم امسال در این مسجد و با سخنرانی حجج اسلام والمسلمین امانی و همایی و همچنین مداحی برادرا عزتی و صفری برگزار خواهد شد.

رئیس اوقاف و امور خیریه جعفریه با بیان اینکه دو مراسم ویژه هم در این مسجد طی روزهای تاسوعا و عاشورا تدارک دیده شده است گفت: در روز تاسوعا اطعام 3 هزار نفر و در روز عاشورا نیز اطعام 1500 نفر از عزاداران در دستور کار قرار دارد که پس از اتمام عزاداری و سوگواری صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: همچنین در تمام بقاع متبرکه بخش جعفریه نیز در روز عاشورا مراسم سوگواری و عزاداری برگزار خواهد شد.

مرادی خاطرنشان کرد: روز یازدهم عاشورا نیز کاروان نمادین اسرای کربلا به همراه دسته‌های عزاداری و سینه‌زنی از تمام روستاها و بقاع متبرکه به آستان مقدس امامزاده یحیی(ع) وارد می‌شوند و در این مکان به سوگواری می‌پردازند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com