کد خبر ۳۱۶۲۷ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۰۳
شهردار کلانشهر قم خبر داد:

پرداخت تهاتری بدهی های شهرداری قم

سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم در جلسه علني شوراي اسلامي شهر قم از پيگيري براي تهاتر بيش از ۹۰۰ ميليون تومان از بدهي‌هاي هزار و ۵۰۰ ميليون توماني شهرداري به بانك‌ها خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، سيد مرتضي سقائيان‌نژاد در جلسه علني شوراي اسلامي شهر قم با اشاره به انتقادهايي برخي اعضاي شوراي شهر از محقق نشدن بخش درآمدي بودجه كه مربوط به فروش اموال است، اظهار داشت: شوراي شهر قم در بودجه پيش‌بيني براي تسويه بدهي‌هاي سنگين شهرداري به بانك‌ها نداشت اما ما اين موضوع را پيگيري مي‌كنيم و بيش از ۹۰۰ ميليون تومان از املاك شهرداري آماده توافق با بانك‌ها شده است.

وي ركود در عرصه ساخت و ساز كه موجب شده صدور پروانه‌هاي ساختماني ۹۰ درصد كاهش پيداكند را از ديگر دلايل تحقق ۲۰ درصدي درآمدهاي پيش‌بيني شده در بودجه در ۶ ماه نخست امسال دانست.

اين سخنان شهردار قم پس از ارائه گزارش عملكرد بودجه‌اي شهرداري از سوي رئيس كميسيون بودجه مطرح مي‌شد. سقائيان‌نژاد با اشاره به تك محصولي بودن شهرداري‌ها اضافه كرد: فروش تراكم تقريباً ۶۰ درصد بودجه ساليانه‌ شهرداري‌ها را در برمي‌گيرد و طبيعي است كه وقتي ساختمان سازي راكد باشد بودجه محقق نمي‌شود.

وي همچنين انتقادهايي نسبت به ساختار مالي شهرداري قم داشت كه دست او و همكارانش را براي عملكرد بهتر مالي بسته است. از جمله مسائلي كه شهردار قم مطرح كرد، طلبكاري‌هاي شهرداري در حوزه‌هاي مختلف بود كه مورد غفلت قرار گرفته است.

وي گفت: در بخش ماليات بر ارزش افزوده شهرداري قم ۲۴ ميليارد تومان طلبكار است كه اين مطالبات به طور فصلي پرداخت مي‌شود.

سقائيان‌نژاد با اشاره به اين‌كه نزديك به ۵ ماه است سازمان شهرداري‌ها يك ريال به شهرداري قم كمك نكرده ابراز داشت: درحالي  كه در بودجه ۹۴ اين رقم گنجانده شده است كه از اين محل ما حقوق كاركنان شهرداري مركز را پرداخت مي‌كرديم و تقريباً ۲۰ ميليارد تومان در اين حوزه طلبكار هستيم.

وي با اشاره به ديگر مطالبات شهرداري قم از دولت گفت: بايد از يارانه سوخت، تخلفات راهنمايي و رانندگي و... سهم قانوني را به شهرداري‌ها بدهند و اين نمي‌تواند به اين موضوع گره بخورد كه دولت به مردم يارانه مي‌دهد.

شهردار قم به مطالبات شهرداري از مردم اشاره كرد و افزود: چك‌هاي برگشتي شهرداري قم ۲۳ ميليارد تومان است كه اينها هم به برنامه ريزي نياز دارد.

وي با اشاره به اين‌كه در سال ۹۴، ۶۵ درصد فيش‌هاي نوسازي توزيع نشده اظهار داشت: اين به خاطر اين است كه مميزي املاك در شهرداري انجام نشده است كه اين موضوع را هم در دستور كار خودمان قرار داديم.

منبع : همشهری

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com