کد خبر ۳۱۵۵۵ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۴
انتقادشهردار قم در جلسه شورای شهر قم مطرح شد:

يك ريال به شهرداری قم پرداخت نشده است/ سرمايه‌گذاری ۶.۵ ميلياردی برای آسفالت معابر قم

سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم از سازمان شهرداري‌ها انتقاد كرد و گفت: حدود ۵ سال است كه سازمان شهرداري‌ها يك ريال هم به شهرداري قم و برخي ديگر از شهرداري‌ها نداده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، دكترسيدمرتضي سقاييان‌نژاد شامگاه يك‌شنبه در صد و پنجاهمين جلسه علني و رسمي شوراي اسلامي شهر قم با اشاره به گزارش عملكرد ۶ ماهه نخست شهرداري قم گفت: در كل كشور صدور پروانه ۹۰ درصد كاهش داشته است كه اين عدد بسيار بزرگي است.

وي با بيان اينكه شهرداري‌ها تك‌محصولي هستند، بيان كرد: بيش از ۶۰ درصد درآمد شهرداري فروش تراكم است كه وقتي ساختمان‌سازي تعطيل است موجب ايجاد مشكلاتي براي شهرداري مي‌شود.

شهردار قم ساختار مالي را بسيار مهم ارزيابي كرد و گفت: يكي از بحث‌هاي اصلي كه مديريت جديد دنبال كرده است ساماندهي امور مالي است.

وي خاطرنشان كرد: شهرداري قم در بخش ماليات بر ارزش افزوده ۲۴ ميليارد تومان طلبكار است و حدود ۲.۵ ماه جلساتي را با دارايي داشته و به نتايجي نيز دست يافته‌ايم.

سقاييان‌نژاد با بيان اينكه حدود پنج سال است كه سازمان شهرداري‌ها يك ريال به شهرداري قم و برخي از شهرداري‌ها نداده است، تأكيد كرد: در حالي كه بايد سهم شهرداري را از محل ۱۰ درصد سوخت، تخلفات رانندگي و... پرداخت كنند و نبايد در آن دخل و تصرف صورت گيرد اما اين كار صورت نگرفته است.

وي ابراز داشت: چك‌هاي برگشتي شهرداري ۲۳ ميليارد تومان است كه بايد براي وصول آن برنامه‌ريزي شده به صورت جدي پيگيري مي‌شود.

* ۶۵ درصد فيش‌هاي نوسازي توزيع نشده است

شهردار قم با اشاره به آغاز مميزي املاك اظهار كرد: در سال ۹۴ حدود ۶۵ درصد فيش‌هاي نوسازي توزيع نشده است كه اين امر به دليل عدم مميزي املاك شهرداري بود كه اين موضوع را در حال پيگيري هستيم و به همين دليل تغييرات ساختار را به صورت جدي دنبال مي‌كنيم.

وي بدهكاري‌هايي مجتمع‌ها به شهرداري را نيز مورد توجه قرار داد و گفت: مجتمع امين حدود ۶۴ ميليارد تومان و مجتمع زمرد هم بدهي‌هايي به شهرداري دارند كه براي احصا اين بدهي‌ها نياز به فعاليت جدي هستيم.

سقاييان‌نژاد با بيان اينكه در بحث غير نقدي‌ها حدود ۹۵۰ ميليارد تومان پرونده‌هايي است كه با پنج بانك تا مرحله قيمت‌گذاري جلو رفته است، بيان كرد: اگر اين پرونده‌ها محقق شود در اين بخش از بودجه پيش‌بيني شده نيز جلوتر خواهيم بود.

* ۱۰۷ ميليارد تومان جرايم كميسيون ماده ۱۰۰

وي جرايم كميسيون ماده صد را نيز ۱۰۷ ميليارد تومان اعلام كرد و گفت: اين جرايم نيز جزو درآمدهاي شهرداري به شمار مي‌رود.

شهردار قم همچنين در خصوص آسفالت معابر و پروژه‌هاي عمراني اظهار كرد: در اين زمينه به دليل محدوديت‌هاي مالي يك سري اولويت‌بندي‌هايي انجام داديم كه آن‌هايي كه در اولويت‌بندي بوده انجام شده است.

وي با اشاره به اينكه در زمينه آسفالت معابر ۶.۵ ميليارد تومان سرمايه‌گذاري شده است، بيان كرد: برنامه‌ريزي شده تا آسفالت معابر به صورت جدي پيگيري شود.

سقاييان‌نژاد با بيان اينكه در زمينه ۵۰ ميليارد توماني كه از محل پروژه‌هاي سفر رهبري اختصاص پيدا كرده هم فعاليت‌هاي خوبي صورت گرفته است، تصريح كرد: با وجود تمام مشكلات به بودجه پيش‌بيني شده سال ۹۴ خواهيم رسيد و حتي در بخش غيرنقدي فراتر از بودجه نيز پيش خواهيم رفت.

منبع : شهر نیوز

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com