کد خبر ۳۵۵۶۷ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۸
توسط معاون سیاسی امنیتی استاندار قم مطرح شد

گلایه از همکاری نامناسب برخی از دستگاه‌ها در برگزاری انتخابات

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم گفت: با وجود اینکه امکانات اماکن دولتی باید در راستای اهداف نظام اسلامی استفاده شود اما برخی از دستگاه‌های اجرایی همکاری مناسبی در برگزاری انتخابات نداشتند و به تذکرات توجه نکردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، احد جمالی ظهر امروز در آخرین جلسه شورای اداری استان قم در سال 94 که همزمان با شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مجتمع امام خمینی(ره) گلزار شهدا برگزار شد، از انتخابات به عنوان نماد مردم‌سالاری دینی نام برد و اظهار کرد: در هر دوره انتخابات می‌تواند آبروی نظام اسلامی در عرصه بین‌المللی را تقویت کند.

وی با تاکید بر اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری به شیوه مناسبی در استان قم برگزار شده است، اضافه کرد: با نظر مسئولان استانی و ملی، هیئت‌های نظارت و اجرایی در استان قم تشکیل و دو انتخابات مهم را به صورت همزمان برگزار کردند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم خاطرنشان کرد: نزدیک به 161 نفر برای مجلس شورای اسلامی و 17 نفر برای مجلس خبرگان رهبری داوطلب شدند که در نهایت 63 نفر به عنوان نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی و دو نفر برای انتخابات خبرگان رهبری انتخاب شدند.

وی از ثبت‌نام داوطلبین انتخابات خبرگان رهبری کشور در فرمانداری قم یاد کرد و گفت: امسال با آسیب‌شناسی و مدیریت انجام شده 30 شعبه ثابت به انتخابات استان قم اضافه شد؛ نزدیک به 14 هزار نفر عوامل اجرایی و بازرسان در این انتخابات فعالیت و دو هزار نفر به صورت مستقیم و سه هزار نفر به صورت غیر مستقیم مسئولیت تامین امنیت انتخابات را بر عهده داشتند که باید در این راستا از نیروهای انتظامی و نظامی استان قم تقدیر شود.

جمالی از مشارکت صدا و سیما، رسانه‌ها، نیروی انتظامی، سپاه و ثبت احوال در برگزاری انتخابات تقدیر کرد و ادامه داد: 62 درصد واجدین شرایط در انتخابات استان قم شرکت کردند و انتخابات با اقتدار، صلابت و سلامت در استان قم انجام شد زیرا پایه اصلی انتخابات قانون‌مداری و اخلاق‌مداری بوده است.

وی مشارکت حداکثری، امنیت و سلامت را محورهای اصلی ستاد انتخابات استان قم برشمرد و گفت: با وجود اینکه امکانات اماکن دولتی باید در راستای اهداف نظام اسلامی استفاده شود اما برخی از دستگاه‌های اجرایی همکاری مناسبی در برگزاری انتخابات نداشتند و به تذکرات توجه نکردند امیدواریم در انتخابات آینده مدیران استانی با روحیه بسیجی‌تر در انتخابات مشارکت داشته باشد.

جمالی یادآور شد: آموزش و پرورش، شهرداری، مخابرات، پست، ثبت احوال، برق، نیروی انتظامی، جهاد کشاورزی، شرکت نفت، کمیته امداد امام خمینی، اوقاف و امور خیریه، بانک‌های کشاورزی و ملی همکاری مناسبی در برگزاری انتخابات داشتند اما بانک‌های خصوصی غافل از این هستند که فعالیت‌های آن‌ها مدیون امنیت حاکم در نظام اسلامی است.

 

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com