کد خبر ۳۱۶۶۱ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۷
حجت الاسلام صادقی واعظ:

رضایت خداوند در گرو رضایت والدین است

این سخنران مذهبی گفت: کسانی که قصد دارند حسینی شوند نباید کاری کنند که والدین از آنها آزرده شوند و احترام به والدین هم در قرآن و هم در روایات اهل بیت(ع) مورد تاکید قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی هیئت و کانون فرهنگی خادم الرضا(ع)، حجت الاسلام علیرضا صادقی واعظ شب هفتم ماه محرم در جمع عزاداران این هیئت در ورزشگاه شهید حیدریان قم، با بیان اینکه مجالس عزاداری امام حسین(ع) بهترین زمان برای ایحاد تغییر و تحول در انسان است، اظهار کرد: امام حسین(ع) برای رضای خداوند و امر به معروف و نهی از منکر در جامعه قیام کردند.

وی با بیان اینکه رضایت خداوند از چند طریق حاصل خواهد شد، افزود: نخستین راهی که می توان رضایت خداوند را با آن کسب کرد، تقوا پیشگی است و انسان اگر بتواند بر روی اعضا بدن خود کنترل داشته باشد و از انجام محرمات با آن ها بپرهیزد، می تواند در راه کسب تقوا موفق باشد.

این سخنران مذهبی با بیان اینکه دومین راه کسب رضایت خداوند، رضایت داشتن پدر و مادر از فرزندان است، تصریح کرد:کسانی که قصد دارند حسینی شوند نباید کاری کنند که والدین از آنها آزرده شوند و احترام به والدین هم در قرآن و هم در روایات اهل بیت(ع) مورد تاکید قرار گرفته است.

وی ادامه داد: سومین راهی که در کسب رضای خداوند موثر است، این است که بنده خدا را هیچگاه بر خداوند مقدم نکنیم و هیچگاه به غیر از خداوند توکل نداشته باشیم.

حجت الاسلام صادقی واعظ با بیان اینکه امر به معروف یعنی سفارش و تلاش برای گسترش همه خوبی ها در جامعه، اظهار کرد: امروز هیئتی ها به عنوان سفیران حسینی هستند و ما باید تلاش کنیم تا سفیران خوبی برای این امام همام باشیم و بتوانیم معارف حسینی را بدرستی در جامعه ترویج کنیم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com