کد خبر ۳۱۶۷۳ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۲
مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم مطرح کرد

سنجش توانایی دستگاه‌ها در قالب برگزاری رزمایش‌ها

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم گفت: مهم‌ترین دغدغه پدافند غیر عامل برگزاری رزمایش‌های مختلف برای شناسایی و آگاهی توانایی‌های دستگاه‌های مختلف برای خدمت‌رسانی به مردم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، مهدی متقیان ظهر امروز در شورای پدافند غیر عامل استان قم که در سالن امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، با اشاره به ارائه گزارشی از فعالیت 6 ماه شورای پدافند غیر عامل اظهار کرد: جلسات مختلفی با مصوبات مختلف در این مدت داشته‌ایم.

وی افزود: مهم‌ترین برنامه شورای پدافند غیر عامل در 6 ماه نخست امسال در حوزه آموزش بوده است که در این مدت یک دوره آموزشی سایبری، زیست محیطی برای مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شده است که در همین راستا 15 نفر از مدیران به عنوان مربیان آموزشی تربیت شدند.

مدیرکل پدافند غیر عامل استان قم با اشاره به اینکه رزمایش‌ها و همایش‌های مختلفی برگزار شده است، گفت: برای توسعه پدافند غیر عامل با مراجع عظام تقلید دیداری داشته و به آنان گزارشی از عملکرد فعالیت شورای پدافند غیر عامل ارائه شده است.

متقیان تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب پدافند غیر عامل را یک اصل همیشگی می‌دانند که این امر نشان دهنده این است که پدافند غیر عامل برای یک دوره مقطعی و کوتاه مدت نیست.

وی با اشاره به اینکه در حوزه مدیریت شهری با شهرداران مناطق و شهردار قم جلسه‌ای برگزار کرده‌ایم، گفت: بسیاری از پروژه‌های شهری در حوزه پدافند غیرعامل اجرایی می‌شود.

دبیر شورای پدافند غیر عامل استان قم خاطرنشان کرد: همکاری منظمی با رسانه‌ها و مطبوعات داشته‌ایم که در این راستا جلسه‌ای نیز با مدیرکل صدا و سیما برگزار شده تا بتوانیم فرهنگ سازی مناسبی در حوزه پدافند غیر عامل داشته باشیم.

متقیان با اشاره به آغاز هفته پدافند غیر عامل، گفت: از چهارم تا دهم آبان ماه هفته پدافند غیر عامل است که در این راستا از تمام دستگاه‌ها خواسته‌ایم تا برنامه‌هایی که برای این هفته دارند را برای شورای پدافند غیر عامل ارسال کنند.

وی بیان کرد: برگزاری رزمایش‌های مختلف مهم‌ترین دغدغه پدافند غیر عامل است که با برگزاری رزمایش می‌توانیم توانایی دستگاه‌های مختلف اجرایی استان را برای خدمت‌رسانی به مردم بسنجیم.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com