کد خبر ۳۱۷۱۲ انتشار : ۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۵
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم عنوان کرد

توجه ویژه به استفاده از انرژی‌های نوپدید در راستای اقتصاد مقاومتی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت: استان قم ظرفیت‌های آب و هوایی ویژه دارد به همین علت باید در راستای اقتصاد مقاومتی به استفاده از انرژی‌های نو پدید نیز توجه ویژه شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، عبدالحمید توکلی‌بینا ظهر امروز در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی که در تالار امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، فرهنگ‌سازی، اندازه‌گیری و بهره‌وری مناسب را از عوامل رسیدن به اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار کرد: قم از نظر سطح هدررفت آب در گروه سه استان نخست کشور قرار دارد و علت این امر برنامه‌مداری در بهره‌وری است.

وی با بیان اینکه قم نخستین شهری است که طرح دو شبکه‌ای آب‌رسانی را تجربه کرده است، مطرح کرد: به برکت اجرای موفق این طرح در قم بر اساس مصوبه وزارت نیرو از این پس در شهرهای بالای 20 هزار نفر از دو شبکه آب‌رسانی مجزا استفاده می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به اینکه در ارتفاعات پردیسان از سلول‌های خورشیدی برای روشنایی استفاده می‌شود، عنوان کرد: استان قم ظرفیت‌های آب و هوایی ویژه دارد به همین علت باید در راستای اقتصاد مقاومتی به استفاده از انرژی‌های نو پدید نیز توجه ویژه شود.

همچنین در ادامه این جلسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم طی سخنانی از ایجاد پنج کمیته برای تحقق ارکان اقتصاد مقاومتی در این سازمان یاد کرد و گفت: وزارتخانه سند راهبردی عملیاتی اقتصاد مقاومتی برای کشاورزی و منابع را به استان‌ها ابلاغ کرده و برنامه جامع سه ساله را در دستور کار خود قرار داده است.

محمدرضا طلایی اضافه کرد: با وجود مشکلات اقتصادی سال 93 نسبت به سال 92 به رشد اقتصادی مناسبی در بخش زراعت و به بیش از 6 درصد افزایش تولید رسیدیم.

وی به بخشی از برنامه‌های این سازمان برای تحقق ارکان اقتصاد مقاومتی در استان اشاره کرد و گفت: کاهش هزینه تولید، افزایش عملکرد در واحدهای تولیدی و اشتغال‌آفرینی به ویژه در روستاها بخشی از مهم‌ترین رسالت‌های این سازمان است.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com