کد خبر ۳۱۷۲۱ انتشار : ۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۰
رئیس کمیته فناوری اطلاعات و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر قم خواستار شد

مشارکت دستگاه‌ها در هوشمندسازی شهر قم

رئیس کمیته فناوری اطلاعات و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه نمی‌توان از اهمیت هوشمندسازی چشم‌پوشی کرد، گفت: تمام دستگاه‌هایی که در مدیریت شهر دخیل هستند باید در این راستا گام بردارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عباس کمال‌زاده با اشاره به اهمیت هوشمند سازی شهر گفت: تمام تلاش کمیته فناوری اطلاعات و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر قم این است تا در راستای هوشمندسازی شهر گام بردارد.

وی افزود: هوشمند سازی حمل و نقل یکی از اقدامات در این زمینه است و تا کنون توانسته‌ایم کارهای خوبی در راستای هوشمندسازی حمل و نقل انجام دهیم و شاهد بازخورد و نتیجه مثبت آن نیز بوده‌ایم.

عضو شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه هوشمند سازی شهر سرعت انجام فعالیت‌های روزمره را افزایش می‌دهد، خاطرنشان کرد: به طور مثال وقتی برای کنترل ترافیک دوربین نصب می‌شود اعمال قانون با سرعت هرچه بیشتر صورت می گیرد و شهروندان نیز برای رعایت قانون اهتمام می‌ورزند.

کمال‌زاده با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای هوشمندسازی حمل و نقل در قم، ابراز کرد: در زمینه حمل و نقل هوشمند چراغ‌ها و دوربین‌های هوشمند مانیتورینگ می‌شود و در صورت بروز حادثه مسئولان به سرعت متوجه می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه نصب جی‌پی‌اس در تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها به حمل و نقل هوشمند کمک می‌کند تصریح کرد: در بحث حمل و نقل هوشمند باید تاکسی‌ها، اتوبوس‌ها و سرویس مدارس جی‌پی‌اس داشته باشند تا بتوان مسیر پیش‌رو را دید و بر اساس آن مقصد را شناسایی کرد.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه نمی‌توان از اهمیت هوشمندسازی چشم‌پوشی کرد، اظهار داشت: تمام دستگاه‌هایی که در مدیریت شهر دخیل هستند باید در این راستا گام بردارند تا بتوان شهر را به سمت هوشمندسازی پیش برد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com