کد خبر ۳۱۱۲۲ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۵

1280 میلیارد تومان آخرین رقم بدهی های شهرداری قم

مشاور شهردار قم گفت: کلیه بدهی های معوق شهرداری قم تا پایان شهریورماه گذشته به یکهزار و 280 میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، محسن نصیری یکشنبه شب در یکصد و چهل و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر قم بیان داشت: شهرداری قم در جهت جبران این بدهی ها در فرایند پیگیری تثبیت اصل و سود وام ها و بخشودگی جرایم در حال پیگیری است.
وی ابراز داشت: دو بدهی به بانک تجارت داشتیم و این بانک قرارداد و وکالت نامه محضری داشت که مجاز است کلیه اموال شهرداری را در صورت نقد نشدن دیون مصادره کرده و برداشت حساب داشته باشند و برغم یک سال مذاکره ای که داشتیم هیات مدیره بانک تجارت نامه مکتوبی که با شهرداری قم با تهاتر توافق کنند را، نمی دادند.
وی افزود: اخیرا جلسه ای با هیات مدیره بانک تجارت داشتیم که نحوه تهاتر با بانک را صورت جلسه مکتبوب کردیم که وکالت نامه مذکور را اجرایی نکنند.
مشاور شهردار قم گفت: شهرداری قم 80 میلیارد تومان بدهی به بانک شهر دارد که تا پایان سال به 260 میلیارد تومان می رسد و صورت جلسه ای با مدیرعامل بانک شهر داشتیم که به این بانک املاکی را واگذار کنیم.
وی با اشاره به این که 753میلیارد تومان بدهی اصل، فرع و سود جرایم شهرداری قم به بانک ملی است گفت: راهکارهایی نیز برای واگذاری املاکی به بانک ملی داریم.
وی همچنین از 18 میلیارد تومان بدهی به بانک آینده، نزدیک به 10 میلیارد تومان به بانک مهر اقتصاد و 15.5 میلیارد تومان بدهی شهرداری قم به بانک کوثر خبر داد.
سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم اواخر ماه گذشته در نشستی خبری میزان بدهی های شهرداری قم را رقمی نزدیک به یک هزار و 500 میلیارد تومان ذکر کرده بود.

منبع : ایرنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com