کد خبر ۳۱۷۴۰ انتشار : ۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۰
نماينده مردم قم در مجلس:

برخی اقدامات شهرداری را به نهادكتابخانه‌ها بدبين كرد/آمادگی خيرين برای كتابخانه‌سازی

امیر آبادی نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي گفت: در حال حاضر خيرين بسياري آمادگي خود را براي ساخت و تجهيز كتابخانه اعلام كرده‌اند و حتي يك نفر از آن‌ها به بنده گفته كه تا دو ميليارد تومان حاضر است هزينه كند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، احمد اميرآبادي در جلسه انجمن نهاد كتابخانه‌هاي عمومي استان كه در استانداري برگزار شد گفت: جلسات انجمن نهاد كتابخانه‌هاي عمومي با استانداري بايد هر دو ماه يك بار برگزار شوند اما آخرين جلسه پيش از اين مربوط به يك سال پيش است كه درخواست ما از آقاي استاندار برگزاري منظم اين جلسات است.

وي ادامه داد: شهرداري طبق قانون مصوب مجلس موظف است كه ماهانه نيم درصد از درآمدش را به نهاد كتابخانه‌ها بدهد كه مي‌تواند اين كار را در قالب پول نقد يا اختصاص زمين انجام دهد.

نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به برخي از بي‌اعتمادي‌هاي بين شهرداري و نهاد كتابخانه‌ها ابراز كرد: در سال‌هاي گذشته يكي از مسئولان وقت نهاد كتابخانه‌ها مقدار زيادي از بودجه اين نهاد را به چاپ كتابي كه تاليف همسرش بود اختصاص داد كه اين كار غير قانوني او موجب ايجاد بي اعتمادي بين شهرداري و نهاد شد.

وي تصريح كرد: در حال حاضر خيرين بسياري آمادگي خود را براي ساخت و تجهيز كتابخانه اعلام كرده‌اند و حتي يك نفر از آن‌ها به بنده گفته كه تا دو ميليارد تومان حاضر است هزينه كند ولي كسي پيگير اين مسئله نيست.

اميرآبادي با اشاره به نياز خيابان آذر به كتابخانه اظهار كرد: منطقه ناصر ديوان خيابان آذر فضاي مناسبي براي ساخت كتابخانه است چون اين خيابان فاقد كتابخانه است و اهل محل به ويژه جوانان مجبورند به مناطق دور مراجعه كنند.

وي با اشاره به ظرفيت مساجد در اين زمينه بيان كرد: كتابخانه‌هاي مساجد با وجود نداشتن امكانات مناسب، مورد استقبال فراوان نوجوان و جوانان هستند و گاهي شاهد آن هستيم كه تا ساعات پاياني شب باز هستند.

منبع:شهر نیوز

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com