کد خبر ۳۲۰۲۹ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۶
مشاور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور مطرح کرد

پیگیری 5 طرح مهم استان‌ها در شورای مشورتی توسعه

مشاور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با اشاره به وظایف شورای مشورتی توسعه گفت: قرار است این شورا پنج طرح مهم استان را انتخاب و به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور اعلام کند تا اعتبارات لازم پیش‌بینی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، عبدالغفار در جلسه افتتاحیه شورای مشورتی توسعه استان که در تالار امام جواد استانداری برگزار شد، گفت: بعد از پیروزی آقای روحانی در انتخابات اعضای ستاد انتخاباتی وی برای اعلام آمادگی خدمت به کشور جلسه‌ای با آقای نوبخت گذاشتند و ایشان دستور تشکیل شوراهای مشورتی استان‌ها را به اعضای آن ستاد محول کرد.

وی افزود: اعضای این شورا در هر استان بنا است که ترکیبی از مدیران، مسئولان و افراد موثر آن استان باشند و البته انتخاب این افراد فارغ از هرگونه نگاه سیاسی و جناحی است چون شعار دولت از همان ابتدا استفاده از تمام جناح‌ها و گرایش‌های سیاسی بود.

مشاور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با اشاره به عدم دخالت این شورا در برنامه‌های مدیریتی و اجرایی استان‌ها ابراز کرد: وظیفه این شورا صرفا استفاده از مشارکت‌های مردمی و ارائه مشورت به استان است و در امور اجرایی و مدیریتی دخالتی نخواهد کرد.

وی ادامه داد: این شورا در تمام استان‌ها و شهرها تشکیل شده و ساختار آن به گونه‌ای است که آقای نوبخت به عنوان رئیس مجمع شوراهای مشورتی استان‌های کشور در رأس کار قرار دارد.

شجاع با تبیین ترکیب اعضای این شورا تصریح کرد: بخشی از اعضای این شورا افرادی هستند که در ستاد انتخاباتی آقای روحانی فعالیت داشته‌اند و بخشی دیگر مدیران و نخبگان استان هستند.

وی اضافه کرد: قرار است این شورا پنج طرح مهم استان را انتخاب و به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور اعلام کند تا با دریافت اعتبارات لازم پیگیری و در برنامه ششم توسعه اجرا شود.

مشاور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور استفاده از افکار عمومی و ظرفیت‌های دانشگاهی را از برنامه‌های شورای مشورتی خواند و اذعان کرد: این شورا با کمک مشارکت‌های مردمی و دانشگاهی وظیفه دارد تا نیازهای استان در تمام زمینه‌ها را بررسی کند و در اختیار استانداری قرار دهد.

وی تاکید کرد: بررسی نیازها و ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، کشاورزی، صنعتی و هر آنچه یک استان به آن نیاز دارد وظیفه این شوراست.

شجاع با بیان اینکه دولت یازدهم مظلوم‌ترین دولت تاریخ انقلاب است یادآور شد: تمام دولت‌های پیشین دارای احزاب و جناح‌های خاص خودشان بودند و از پشتیبانی‌هایشان استفاده می‌کردند اما آقای روحانی نخستین رئیس جمهوری است که اعلام کرد وابسته به هیچ گرایش سیاسی نیست به همین خاطر هیچ حزبی از او حمایت نمی‌کند.

مشاور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تحریم‌های بین‌المللی را مورد توجه قرار داد و گفت: یکی از دلایل وضعیت نابسامان اقتصاد ما تحریم‌های بزرگ و ظالمانه بود. به عنوان مثال سوئیفیت یک شرکت سوئیسی است که تمام معاملات جهانی برای اجرا ابتدا باید توسط آن تایید شوند اما معاملات بین المللی کشور ما به دلیل تحریم بودن مورد تایید آن شرکت قرار نمی‌گرفت و این سبب مواجه شدن با مشکل در تمام واردات و صادرات بود به همین دلیل بیشترین تمرکز دولت در این دو سال بر مذاکرات هسته‌ای و رفع تحریم‌ها بود که به لطف خدا این مسئله حل شد و کشور ما جایگاه واقعی خود را در دنیا به دست آورد.

وی ادامه داد: آقای عراقچی می‌گفت ما آن همه زحمت کشیدیم و مذاکرات را به سرانجام رساندیم اما حمایت‌های رهبر انقلاب در این میان از اهمیت زیادی برخوردار بود.

شجاع افزود: دولت اکنون بدهی بسیار زیادی به بانک‌ها دارد و با مشکلات اقتصادی فراوانی رو‌به‌رو است و حتی در پرداخت حقوق بازنشستگی و ادامه طرح‌های عمرانی مشکل دارد.

وی اذعان کرد: دولت با مصیبت و سختی یارانه‌ها را پرداخت می‌کند و علت سکته آقای طیب‌نیا کمبود 400میلیاردی اعتبارات برای پرداخت یارانه یکی از ماه‌ها بود اما با وجود تلاش‌های اقتصادی دولت مردم هنوز آثار این فعالیت‌ها را بر سر سفره خود حس نکرده‌اند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com