کد خبر ۳۱۹۲۹ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۳۴
دبیر علمی همایش ملی سبک و فرهنگ اسلامی در دنیای معاصر:

12 مقاله برتر در همایش ملی «سبک و فرهنگ اسلامی در دنیای معاصر» تقدیر می‌شود

دبیر علمی همایش ملی سبک و فرهنگ اسلامی در دنیای معاصر گفت: از مجموع مقالات رسیده به دبیرخانه همایش 23 مقاله برای چاپ انتخاب شده‌اند که 12 مقاله به عنوان مقالات برتر در روز همایش مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، سید مهدی طاهری قبل از ظهر امروز در نشستی خبری که با حضور خبرنگاران در موسسه زبان و فرهنگ‌شناسی اسلامی برگزار شد با اعلام اینکه فراخوان این همایش ابتدای سال 94 آغاز شد، افزود: مهلت پایان فراخوان همایش تا 15 شهریور ماه سال جاری تعیین شده بود که به دلیل درخواست پژوهشگران تا پایان شهریور ماه تمدید شد.

وی ادامه داد: پس از پایان مهلت فراخوان 150 مقاله به دبیرخانه همایش واصل شد که از این تعداد 23 مقاله برای چاپ و 12 مقاله نیز به عنوان مقالات برتر انتخاب شدند که در روز همایش مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

معاون پژوهشی موسسه زبان و فرهنگ‌شناسی جامعة‌‌‌المصطفی‌ العالمیة اضافه کرد: فراخوان همایش به 162 مرکز حوزوی و دانشگاهی در سراسر کشور ارسال شد.

طاهری از تشکیل جلسات کمیته علمی با حضور 14 نفر از استادان نهادهای همکار خبر داد و بیان کرد: تا کنون دو پیش‌نشست نیز در این زمینه برگزار کرده‌ایم.

وی در خصوص پیش‌نشست‌های برگزار شده اظهار کرد: پیش‌نشست سبک و زندگی اسلامی از دیدگاه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در نمایندگی جامعة‌‌المصطفی‌ العالمیة در گرگان و نقش و جایگاه رسانه در ترویج سبک و فرهنگ زندگی اسلامی در موسسه زبان و فرهنگ‌شناسی اسلامی برگزار شد.

دبیر علمی همایش ملی سبک و فرهنگ اسلامی در دنیای معاصر به موضوعات همایش اشاره کرد و گفت: کلیات و مفاهیم شامل پیشینه موضوع سبک زندگی در ایران، تئوری‌های سبک زندگی، مفاهیم، اصول، مبانی و شاخصه‌های سبک زندگی، بایسته‌های سبک و فرهنگ زندگی اسلامی از دیدگاه قرآن، اهل‌بیت، اندیشمندان، امام و رهبر انقلاب، بررسی موانع و آسیب‌های سبک زندگی در دنیای معاصر و راهکارهای تحقق سبک و فرهنگ زندگی اسلامی در دنیای معاصر از طریق اولویت‌هایی همچون نقش زبان، فرهنگ، رسانه، نخبگان، حکومت اسلامی و جامعة‌‌المصطفی‌ العالمیة از موضوعات این همایش است.

طاهری تببین و ترویج معارف اسلام، قرآن و اهل بیت (ع)، تبیین آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی ایران، اندیشه‌های امام و رهبری و آسیب‌شناسی سبک و فرهنگ زندگی مسلمانان در دنیای معاصر را از جمله اهداف برگزاری این همایش عنوان کرد.

وی تبیین باورهای اصیل اسلامی در مقابله با استعمار فرهنگی غرب، ترویج سبک زندگی متناسب با اعتقادات و باورهای دینی مسلمانان در نقاط مختلف دنیا و نهادینه‌سازی سبک و فرهنگ زندگی اسلامی با هدف تحقق تمدن نوین اسلامی را از دیگر اهداف برگزاری این همایش ذکر کرد.

معاون پژوهشی موسسه زبان و فرهنگ‌شناسی جامعة‌‌‌المصطفی‌ العالمیة با اشاره به دیگر اقدامات این موسسه اظهار کرد: آماده‌سازی 110 حدیث در خصوص سبک و فرهنگ زندگی اسلامی به چهار زبان عربی، فارسی، فرانسه و انگلیسی، الگوی آرمانی سبک و فرهنگ زندگی اسلامی از دیدگاه اندیشمندان مسلمان، سبک و فرهنگ زندگی اسلامی از دیدگاه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و غرب‌شناسی از دیدگاه امام خمینی (ره) و رهبری از این جمله است.

طاهری برگزاری نشست‌هایی در دانشگاه‌های کشور با موضوع ارائه مقالات برتر را از جمله برنامه‌های آتی این موسسه ذکر کرد و گفت: این کار با همکاری جهاد دانشگاهی انجام می‌شود.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com