کد خبر ۳۱۱۳۴ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۰
مدیرکل ارشاد قم عنوان کرد

بهره‌گیری صحیح از فرهنگ عاشورا برای ترویج تشیع در عرصه بین‌الملل

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با بیان اینکه بهره‌جویی مناسب از فرهنگ عاشورایی و ترویج مناسب آن در جهان تشیع موجب تغییر نگرش اهل سنت نسبت به این امر مهم شده است گفت: هیئت‌های مذهبی سنگربان دفاع از امامت و ولایت هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی هیئت و کانون خادم‌الرضا، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس دانشی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در نشستی صمیمانه با مدیران و مسئولین هیئت خادم‌الرضا دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

در ابتدای این نشست، حمید ناطقی مدیر هیئت خادم‌الرضا ضمن تشکر از حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در جمع اهالی هیئت، برنامه‌های ارائه شده از سوی هیئت خادم‌الرضا را در طی دو سال اخیر تبیین کرد.

در ادامه مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین عباس دانشی ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت‌های هیئت خادم‌الرضا در راستای ترویج فرهنگ عاشورایی گفت: مفتخرم در جمعی حضور پیدا کردم که برنامه‌ها و فعالیت‌های آن را در قاب شیشه‌ای تلویزیون مشاهده می‌کردم و اکنون خداوند به بنده توفیق عطا کرده و در این جمع بزرگ و ارزشمند حضور پیدا کردم.

وی با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ عاشورایی و نیز اهمیت آن نزد اهالی سنت افزود: سال‌ها پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی جمعی از علمای اهل سنت را برای زیارت مرقد مطهر حضرت امام (ره) همراهی می‌کردیم که یکی از بزرگان اهل سنّت فعالیت‌ها و عزاداری شیعیان برای گسترش فرهنگ مذهبی خود را شایسته و مناسب دانست.

دانشی گفت: اگرچه عزاداری ما شیعیان از دیدگاه اهل سنت یک امر حرام و نامناسب تلقی می‌شود ولی بهره‌جویی مناسب از این فرهنگ عاشورایی و ترویج مناسب آن در جهان تشیع موجب تغییر نگرش آنها نسبت به این امر مهم در بین شیعیان شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم بیان کرد: در تاریخ کشورمان شاهد ایستادگی‌ها و مقاومت‌های بسیاری در عرصه‌های مختلف مذهبی، سیاسی و اجتماعی هستیم که تمام این رشادت‌ها و ایستادگی‌ها بهره گرفته از فرهنگ عاشورا بین ما شیعیان است و انقلاب عظیمی بین شیعه به واسطه همین عزاداری‌ها شکل گرفته است که مسئولیت شما هیئتی‌ها را به عنوان سکان‌دار فرهنگ حسینی بیشتر می‌کند.

دانشی با اشاره به نقش و اهمیت هیئت‌های مذهبی همچون خادم‌الرضا خطاب به مسئولان آن گفت: شما اهالی هیئت از ظرفیت قلب‌های عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین بهره‌مند می‌شوید و این انقلاب و حرکت را توسعه و گسترش می‌دهید و این تلاش شما در عرصه قم برای گسترش این فرهنگ عاشورایی و این انقلاب عظیم بسیار تاثیرگذار است.

وی افزود: فعالیت‌های ما شیعیان نباید صرفا برگزاری یک مراسم عزاداری که خیلی هم ارزشمند است باشد بلکه باید جریان‌سازی مناسبی را به واسطه این مراسم‌ها انجام دهیم.

دانشی اضافه کرد: همانطور که در فرمایشات مقام معظم رهبری دوری از هرگونه ناآلایندگی‌ها در مراسم‌های مرسوم به اهل بیت(ع) اشاره شده و به برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسم‌ها تاکید شده است بنابر این فعالیت و تلاش شما خادمان اهل بیت(ع) بسیار شایسته و با ارزش است و امیدواریم بتوانیم در این عرصه ما هم در کنار شما بزرگان نقش خودرا به خوبی ایفا کنیم.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com