کد خبر ۳۱۷۶۹ انتشار : ۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۲۵
شعار علیه سران نظام در خانه نماد وحدت:

فرسنگ‌ها فاصله مدعیان ولایت‌مداری با سخنان رهبری و منافع ملی

رهبر معظم انقلاب: من مخالف هستم کسانی راه بیافتند، افراد را ضد ولایت فقیه، بی بصیرت معرفی کنند و علیه او صحبت کنند. من با اقدامی که در قم صورت گرفت مخالفم، من با اقدامی که در حرم امام (ره) صورت گرفت مخالفم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، من مخالف هستم کسانی راه بیافتند، افراد را ضد ولایت فقیه، بی بصیرت معرفی کنند و علیه او صحبت کنند. من با اقدامی که در قم صورت گرفت مخالفم، من با اقدامی که در حرم امام (ره) صورت گرفت مخالفم، بارها به مسئولین برای جلوگیری از این وقایع تذکر داده‌ام. اگر این افراد واقعاحزب اللهی هستند و مومن هستند، این کار را نکنند.»

این سخنان بخشی از بیانات رهبر انقلاب در محکومیت قائله قم و هتک حرمت علی لاریجانی در مراسم ۲۲ بهمن ماه سال ۹۱ در حرم حضرت معصومه(س) است. سخنانی که در اثنی آن به حادثه ناخوشایند توهین به یادگار امام راحل و ممانعت از سخنرانی سید حسن خمینی نیز اشاره و رهبر انقلاب به افرادی که مدعی ولایتمداری دارند اما در عمل از حدود اخلاقی و قانونی تخطی می کنند، انذار و اخطاری صریح مبذول داشته و به طور صریح اینگونه اقدامات را مردود دانسته و مرتکبین را از تکرار چنین رفتارهایی بر حذر داشتند.

مع الاسف به رغم این سخنان صریح و بی پرده در خردادماه سال جاری نیز شاهد برخی اقدامات نامتعارف در سخنرانی رئیس جمهوری در مرقد امام بودیم، آنهم در سالی که از سوی رهبر انقلاب سال همدلی و همزبانی دولت و ملت نامگذاری شده است.

پس از بحث های داغ و جنجالی، فرآیند تثبیت حقوقی برجام با تدبیر و درایت ارکان مختلف نظام مسیر معقول و متعارف خود را طی کرده و با تایید مصوبه شورای عالی امنیت ملی از سوی رهبری نظام به بوته اجرا سپرده شد. با این اوصاف به نظر می رسید هنگامه بحث و جدل پیرامون بایسته ها و شایسته های برجام به پایان رسیده و همگان فارغ از مخالفت و موافقت با برجام به ساز و کار قانونی طی شده تمکین کرده و جدل های بی حاصل پیرامون آن را پایان دهند اما عده ای بی توجه به رویه قانونی و تاکید موکد بر پرهیز از ایجاد دودستگی و انشقاق در جامعه پیرامون برجام‌، نه تنها حاضر به تمکین در برابر قانون نیستند که دایره اقدامات غیر اخلاقی، فاقد وجاهت و گستاخانه را آنچنان بسط و تعمیم داده اند که در حضور عالی ترین مقامات کشور در مراسم عزاداری سالار و سرور شهیدان و در بیت رهبر انقلاب، دست به اقداماتی می زنند که پیش تر با انذار و اخطار و نهی صریح رهبری مواجه گشته و ایشان خواستار عدم تکرار چنین اقداماتی شده بودند.

شعار علیه رئیس جمهوری در مراسم تاسوعای حسینی و تکرار آن در مواجهه با علی لاریجانی رئیس قوه مقننه در مراسم شام غریبان اقدامی نیست که بتوان به سادگی از کنار آن گذشت. دو تن از سران قوا در حضور رهبر انقلاب و در مراسم عزادری متعلق به ایشان در بیت رهبری مورد اهانت و توهین قرار می گیرند، این دو بواسطه نقش آفرینی در روند تثبیت حقوقی برجام به عنوان راهبرد کلان نظام اینچنین شماتت می شوند به جرم آنکه مانع از ایجاد دودستگی در جامعه شده و کشور را از پیچی خطیر و تاریخی گذر داده اند با چنین واکنش هایی روبرو می شوند، رویه و رویکردی که مورد تایید هیچ یک از عقلا و دلسوزان نظام نیست.

کیست که نداند رهبر انقلاب همواره بر عمل به مر صریح قانون و حرکت در مسیر روندهای قانونی تاکید داشته اند؟ کیست که نداند رهبر انقلاب در بیان مواضع خود صریح و بی تعارف هستند و پیش تر در خصوص مذاکرات هسته ای فرموده بودند« ما محرمانه نداریم»؟ کیست که نداند ایشان با تعیین شروط و ملاحظات مشخص به تایید برجام حکم دادند و همه چیز شفاف در محضر ملت رقم خورده است؟ کیست که نداند رهبر انقلاب از اقدامات خودسرانه و فراقانونی به بهانه ولایت مداری برحذر داشته و خواستار عدم تکرار توهین به مقامات و شخصیت های نظام شده اند؟

فی الواقع ایشان باید با چه ادبیات و چه جملاتی صریح تر از آنچه بارها در مذمت اقدامات تندروانه و غیر قانونی، گفته اند به جماعتی که صدای خود را از ولایت فراتر می برند، اخطار و انذار داده و آنان را از اینگونه اقدامات پرهیز دهند؟

آیا اینگونه رفتارها وهن نظام و رهبری و نشانه بارز عدم تمکین به اشارات صریح و موکد رهبر نظام نیست؟ اگر تا دیروز در حرم حضرت معصومه (س) و در مرقد امام راحل حریم ها شکسته و قلب دوست داران نظام جریحه دار شد، این بار بیت رهبر انقلاب به عنوان محل و مامن امن و امان حضور سران و بزرگان نظام صحنه بروز بی اخلاقی های سیاسی و حرکات غیر قانونی و نامتعارف می شود، جایگاهی که می بایست همانگونه که همواره بوده به دور از جدل های سیاسی مرسوم به عنوان نماد گردهمایی سران و بزرگان نظام فارغ از جهت گیری های سیاسی در قالب وحدت ملی حول محور ولایت محفوظ و برقرار باشد.

این اقدامات با همه تلخی خود البته در نهایت مایه خیر و برکت است چرا که تندروها با این خبط و خطای بزرگ ماهیت و عدم اصالت و فاصله شعار تا عمل خود را بیش از پیش نمایان کرده و چهره واقعی شان را فراتر از همیشه هویدا کرده اند. آنانی که دم از انقلاب و نظام می زنند اما در عمل و رویکرد با منافع و مصالح نظام و ملت فرسنگ ها فاصله دارند.

منبع : برنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com