کد خبر ۳۱۷۹۵ انتشار : ۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۵
در جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان قم مطرح شد؛

اعزام 10 هزار نفری دانش‌آموزان قمی به اردوی راهیان نور

در جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان قم مسائل مختلفی مانند گزارش از پروژه مهر مدارس، نحوه فعالیت مراکز پیش‌دبستانی در سطح استان و نحوه اعزام دانش‌آموزان به اردوی راهیان‌نور مطرح و بررسی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان قم با حضور سید مهدی صادقی استاندار قم، محسن بهشتی معاونت عمرانی استانداری قم، رضا سیار فرماندار قم، حمیدرضا دژاکام مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان قم و جمعی از مدیران استانی برگزار شد.

در این جلسه مسائل مختلفی مانند گزارش از پروژه مهر مدارس، اعزام دانش آموزان دوره دوم متوسطه به اردوی راهیان نور و نحوه فعالیت مراکز پیش‌دبستانی در سطح استان موردبحث و بررسی قرار گرفت.

در این جلسه بهرام رباط با اشاره به پروژه مهر مدارس گفت: این‌یک پروژه ملی است و استان قم در تقسیم‌بندی‌های صورت گرفته جزء استان‌های عالی و برخوردار قرار گرفت و این مسئله نشان از برنامه‌ریزی مرتب و منظم مدیران استان قم دارد.

نماینده عالی وزارت آموزش‌وپرورش افزود: اعزام تیم‌های بازرسی در قالب 180 اکیپ به مدارس در استان قم به‌عنوان یک الگو مصوب شد.

وی با اشاره به مشکلات موجود در آموزش‌وپرورش استان قم گفت: بحث افزایش جمعیت در منطقه پردیسان جدی است که مشکلات فرهنگی ازجمله مشکلات این منطقه است.

دستور دوم جلسه اعزام دانش آموزان دوره دوم متوسطه به اردوی راهیان نور بود که ناصر حمزه‌ای با ارائه گزارشی از اعزام دانش آموزان به اردوی راهیان نور گفت: در استان قم 16 هزار سهمیه اعزام دانش آموزان به اردوی راهیان نور وجود دارد که از روز 6 آبان اولین اعزام دانش آموزان دختر را داریم.

معاون آموزش‌وپرورش استان قم افزود: سهم آموزش‌وپرورش 70 هزار تومان برای هر دانش آموزان است که اعزام 10 هزار نفر مبلغی بالغ‌ بر 700 میلیون تومان می‌شود.

حمزه‌ای بابیان اینکه ردیف مشخصی در مورد سهمیه‌بندی تعداد دانش آموزان راهیان نور وجود دارد، گفت: اعتبارات هزینه‌ای این اردو با محدودیت شدیدی مواجه است و در سال گذشته با توجه به اهمیت موضوع به ‌این‌ ترتیب عمل می‌شد که اعتباری که بابت این کار اختصاص داده می‌شد از درآمدهای خود آموزش‌وپرورش بود.

حمیدرضا شیخ‌الاسلام با اشاره به اینکه در سال گذشته با کمک طرح خودیاری به اردوی راهیان نور رفتیم، گفت: در سال گذشته 6500 نفر اعزام دانش‌آموز به اردوی راهیان نور داشتیم که رقم 30 هزار تومان از این مبلغ از دانش آموزان دریافت شد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش تصریح کرد: باید در این جلسه درزمینهٔ عملیاتی کردن اعزام 10 هزار نفر تصمیم‌گیری شود یا اینکه آمار اعزام پایین بیاید و یا اینکه هزینه‌ها تأمین شود تا اعزام خوبی داشته باشیم.

دستور سوم جلسه بررسی وضعیت فعالیت مراکز پیش‌دبستانی در سطح استان قم بود.

فرماندار قم با اشاره به شناسایی واحدهای مهدکودک و پیش‌دبستانی غیرمجاز گفت: باید هماهنگی بین دفتر تبلیغات، سازمان بهزیستی و آموزش‌وپرورش در مورد عدم فعالیت این مراکز غیرمجاز به وجود بیاید.

سیار مانع دیگر را عدم استمرار رسیدگی به واحدهای غیرمجاز بیان و خاطرنشان کرد: به‌عنوان نمونه وقتی بهزیستی شاکی یک واحد غیرمجاز است باید دستگاه‌های اجرایی برابر مقررات اقدام کنند اما این کار صورت نمی‌گیرد.

در پایان سید مهدی صادقی گفت: باید متولی هر قسمت از برنامه مشخص شود و کلیه مراکزی که مجوز فعالیت پیش‌دبستانی ندارند مشخص شود و مجوز در اختیار آن‌ها قرار گیرد و با این کار می‌توان نظارت به مراکز استان داشت.

استاندار قم خاطرنشان کرد: باید با فعالیت غیرمجاز مراکز پیش‌دبستانی رسیدگی و برخورد شود و ایرادی که به کار وارد است این است که مسئولیت به عهده آموزش‌وپرورش است اما هیچ‌کدام از این مراکز رعایت نمی‌کنند و به امور آموزش‌وپرورش دخالت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در استان قم باید یک ارگان مسئولیت رسیدگی به مهدهای کودک و مراکز پیش‌دبستانی غیرمجاز بپذیرد و نیروی انتظامی و شهرداری برابر مقررات با این مراکز برخورد کند.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com