کد خبر ۳۱۸۳۶ انتشار : ۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۷

نقش دانشجویان انقلابی در دوران پسابرجام

اما امروز به یقین می توان گفت که جنس فتنه جدید با قبلی ها متفاوت است. این بار اصل و ماهیت انقلاب هدف قرار داده شده است و این عمل به شکل کاملاً نامحسوس صورت می گیرد. شبهاتی که امروز بر پیکره انقلاب وارد می شود از جنس دروغ و شلوغ بازی نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، وقتی به پیشینه انقلاب و فراز و نشیب های آن نگاه می کنیم می بینیم مقاطع مختلفی را گذرانده ایم و از پیچ هایی گذر کرده ایم که می توان گفت هر کدام به روش مختلفی صورت گرفته است.

انقلاب ما دوران های مختلفی را گذرانده است که هر کدام هم درد های مختلفی را دارد؛ از منافقین و منحرفین گرفته تا هشت سال جنگ تحمیلی. از بنی صدر و منتظری گرفته تا فتنه 78 و 88.

وقتی این مسائل و رخداد ها را بررسی می کنیم می بینیم که جنس هایی داشته است. منافقین را با شناسایی شدن هویت اصلیشان، و شبهات فتنه هم با کمی بررسی ماهیتشان مشخص می شد.

مثلاً در قضیه آقای منتظری پس از بررسی و بازجویی از بیت ایشان نفوذ دشمنان شناسایی شد؛ در فتنه هفتاد و هشت وقتی می گویند که به فلان دانشگاه حمله شده است، اصل موضوع بررسی می شود و دست انقلابی نما ها رو می شود و نهایتاً با روشنگری و دعوت دانشجویان کوی دانشگاه به بیت رهبری ماجرا خاتمه می یابد؛

یا مثلاً وقتی در فتنه هشتاد و هشت می گویند فلان آدم کشته شده است، این موضوع بررسی می شود و بعد مشخص می شود که چنین فردی یا اصلاً وجود خارجی ندارد و یا زنده است و سپس رسانه ها عنوان می کنند و ماجرا خاتمه می یابد.

یا در بحث تقلب چون نیاز به سند و دلیل بود این حربه با شکست مواجه شد و در نهایت که روز عاشورا وقتی آن اعمال افتضاح نمایان می شود، ماهیت فتنه هم خود را نشان می دهد و ملت بیدار و انقلابی انزجار خود را از سران فتنه نشان می دهد.

اما امروز به یقین می توان گفت که جنس فتنه جدید با قبلی ها متفاوت است. این بار اصل و ماهیت انقلاب هدف قرار داده شده است و این عمل به شکل کاملاً نامحسوس صورت می گیرد.

شبهاتی که امروز بر پیکره انقلاب وارد می شود از جنس دروغ و شلوغ بازی نیست. روزی اگر گفته می شد که چرا به دیگر کشور های مسلمان کمک می کنیم در حالی که خود فقیر داریم، شاید هر کسی می توانست جواب این شبهه را بدهد. اما امروز شبهات بر مقاومت انقلاب اسلامی در منطقه از جنسی نیستند که هر کسی بتواند جواب بدهد و چون جوابی نداریم قائدتاً تسلیم می شویم و سپس به حاشیه می رویم. چرا که روزی برای دفاع از انقلاب نیاز به شجاعت و جانفشانی است که این از عهده هر مسلمان واقعی و شجاع بر می آید. اما حملات امروز دشمن از جنس تیر و ترکش نیست که با شجاعت و ایثار بتوانیم به سلامت از آن عبور کنیم.

 

امروز دانشجویان و نخبگان انقلابی از پیچ تاریخی انقلاب اسلامی نخواهند توانست عبور کنند مگر با جهاد فکری، علمی و تبلیغی و هیچ راهی جز این نخواهد بود.

فتنه و پیچ جدید انقلاب تنها به این روش است که با سلامت می توان از آن عبور کرد و این را بسیج دانشجویی، و دیگر تشکل ها، نخبگان و اساتید دانشگاهی باید مدنظر قرار دهند. در این زمینه حتی کار علمی و تبلیغی هم جواب نخواهد داد، بلکه به فعالیت جهادی و عمل انقلابی نیاز است. امروز باید اولویت دانشجویان انقلابی و بصیر، فکری و علمی و نهایتاً عملیاتی کردن آن باشد تا این که خود را مشغول فعالیت های سطحی و بیهوده کنند. اولیت های امروز یک دانشجوی در طراز انقلاب اسلامی با اولویت های دانشجویان پنج، ده و بیست سال پیش متفاوت است.

دانشجویان باید ضعف های فکری خود را شناسایی و ترفند و شبهات دشمن در این زمینه را رصد کنند در این مسیر با هوشیاری و منطق قدم بگذارند. امروز اگر عده ای دم از توسعه برون گرا و حل شدن در سیستم شبکه غرب می زنند باید برای آن جواب داشت.

امروز اگر گفته می شود همان طور که چین مالزی و هند و برزیل و ... راه تعامل با استکبار جهانی را پیش گرفته اند، چرا ما نگریم باید برای آن جواب داشت.

امروز اگر گفته می شود تا کی قرار است مرگ بر آمریکا بگوییم و با دنیا دشمن باشیم برای آن باید جواب داشت و برای پاسخ به این سؤالات منطق و استدلال داشت.

اگر دانشجویان انقلابی و آگاه نتوانند بین کار های سطحی و خارج از اولویت با کار های عمیق و اولویت دار تمایز قائل شوند قطعاً باز حادثه کربلا تکرار خواهد شد و امامشان را به مسلخ خواهند کشاند. اگر دانشجویان انقلابی امروز دچار خطا در تحلیل و نگاه شوند در آینده نزدیک از ایران اسلامی چیزی جز نام آن باقی نخواهد ماند. تنها راه مقابله با فتنه و معضل جدید انقلاب اسلامی جهاد فکری، عملی و تبلیغی خواهد بود و دانشویان انقلابی خود را در زمینه تقویت و آماده کنند.

باید ماهیت انقلاب اسلامی را خوب شناخت. دلیل آن چیز هایی که به خاطرش جنگیدیم و خون دادیم را دانست.

امروز در شمار قدرت های منطقه هستیم؛ امروز امریکا نگران این است که کشوری که نه به شرق وابسته است و نه به غرب سرِپا ایستاده است. آیا تا به حال فکر کرده ایم که چرا در طول سال های انقلاب استقلال خود را حفظ کرده ایم مانندو دیگر کشور های توسعه یافته یا در حال توسعه جذب سیستم شبکه ای غرب نشده ایم؟ دشمنان به دنبال تغییر هویت انقلاب اسلامی هستند و اما برخی در داخل سهل اندیش هستند و مدام می گویند همانند بقیه کشور های توسعه یافته در سیستم غرب حل شویم و را توسعه اقتصادی برون زا را برای حل مشکلات پیشنهاد می دهند.

چند سؤال مهم:

آیا توسعه اقتصادی برون زا و جذب شدن در سیستم شبکه غرب و استفاده از تجربه دیگر کشور های توسعه یافته یا در حال توسعه مشکل ایران و بشریت را حل می کند؟؟؟

آیا پارامتر هایی که برای پیشرفت کشور هایی نظیر ژاپن و چین و روسیه و ... مدام صبح تا شب به ما گوشزد می کنند صحیح هستند؟

تفاوت توسعه یافتگی و پیشرفت در چیست؟

منبع دانشجو

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com