کد خبر ۳۲۱۲۵ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۷
آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری :

تأکید امام جمعه قم بر تشکیل هیئت نظارت بر برجام

رهبر معظم انقلاب خواسته‌های روشنی داشته و تأکید کردند هیئتی مشخص و بر بند بند برجام نظارت کند، همانگونه که رئیس جمهور و دولت وعده‌ داده‌اند به این وعده عمل شده و هیئتی بر روند اجرای برجام نظارت دقیق داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به اهمیت امنیت در جامعه اسلامی اظهار داشت: اگر انسان بیم و هراس داشته باشد امید به آینده را از دست می‌دهد و نمی‌تواند در زمینه‌های مختلف از جمله سیاسی و اقتصادی کارایی لازم را داشته باشد.
 
امام جمعه قم با شاره به آیات الهی که در مورد امنیت آمده افزود: هنگامی که احساس امنیت کردید به یاد خدا باشید، خداوند در قرآن کریم می‌گوید باید با افرادی که امنیت جامعه را از بین می‌برند و فساد می‌کنند مقابله کرد.
 
وی تصریح کرد: امنیت دستیابی به شرایطی است که می‌تواند فرد و جامعه را به صورت بالقوه و بالفعل به سویی سوق دهد که در مقابل امنیت ستیزان اعم از داخلی و خارجی او را مصون بدارد.
 
مدیر حوزه‌های علمیه در ادامه با اشاره به روز فرهنگ عمومی، شورای فرهنگ عمومی را یک پارلمان محلی برای رصد مشکلات دانسته و گفت: شورای فرهنگ عمومی با مجوز شورای عالی انقلاب فرهنگی شکل گرفته است؛ مردم و مسئولان باید به مصوبات این شورا دقت داشته باشند و مصوبات این شورا باید ضمانت اجرایی داشته باشد.
 
وی با اشاره به حضور پرشور ملت ایران در راهپیمایی 13 آبان و شعار علیه آمریکا تصریح کرد: در طول این سه دهه، این حضور مردمی، دانش‌آموزی و دانشجویی کم‌نظیر بوده و دلیل این حضور هوشمندی مردم است.
 
آیت‌الله حسینی‌بوشهری با اشاره به لزوم ایستادگی در برابر دشمنان انقلاب اسلامی اظهار داشت: تاروزی که یقین پیدا نکنیم دشمن کینه توز ما دست از دشمنی برنداشته راه مبارزه با استکبار برای همیشه در کشورمان وجود دارد.
 
وی با اشاره به مسائل منطقه‌ای و حضور وزیر خارجه در اجلاس وین بیان کرد: وزیر امور خارجه کشورمان در اجلاسیه وین شرکت کرد و به دفاع از کشور سوریه پرداخت و دیدگاه‌های جمهوری اسلامی را بیان کرد که ما معتقدیم قدرت‌های منطقه حق دخالت در امور سوریه را ندارند و باید انتخابات آزاد در این کشور برگزار شود.
 
امام جمعه قم با اشاره به شرایط کشور یمن بیان کرد: در یمن می‌گویید رئیس جمهور این کشور شما را دعوت کرده و در سوریه که رئیس جمهور قانونی حضور دارد و می‌گوید تروریست‌ها را تجهیز نکنید، چرا یک با م و دو هوا عمل می‌کنید. بیش از 5 هزار نفر انسان بی‌گناه تاکنون به خاک و خون کشیده شده‌اند و با این حال رژیم سعودی خود را خادم‌الحرمین می‌داند.
 
وی در ادامه با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با وزیر خارجه و کارمندان وزارت خارجه بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار فرمودند سیاست‌های کشورمان تغییر نمی‌کند و سفیران کشورمان باید سفیران نظام جمهوری اسلامی باشند و در مواضع خویش دچار تغییر نشوند و همواره پشتیبان نظام اسلامی باشند.
 
عضو خبرگان رهبری گفت: نامه رهبر انقلاب خطاب به رئیس جمهور از اهمیت زیادی برخوردار بود که باید به عنوان منشور از آن یاد کرد و خواسته‌های رهبری باید عملیاتی و اجرایی شود.
 
وی افزود: رهبر معظم انقلاب خواسته‌های روشنی داشته و تأکید کردند هیئتی مشخص و بر بند بند برجام نظارت کند، همانگونه که رئیس جمهور و دولت وعده‌ داده‌اند به این وعده عمل شده و هیئتی بر روند اجرای برجام نظارت دقیق داشته باشد.
منبع : تابناک

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com