کد خبر ۳۱۱۲۱ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۸
دبیر هیئت ورزش‌های ناشنوایان استان قم:

فوتبالیست‌های قم به بازی‌های ناشنوایان آسیا و اقیانوسیه اعزام شدند

دبیر هیئت ورزش‌های ناشنوایان استان قم از اعزام فوتبالیست‌های قم به رقابت‌های فوتبال بازی‌های 2015 قهرمانی آسیا و اقیانوسیه خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، سیدوحید غیاثی گفت: کشور چین‌تایپه میزبانی رقابت‌های ورزشی سال 2015 آسیا و اقیانوسیه را بر عهده دارد و این دوره از مسابقات از یازدهم مهرماه با حضور ورزشکاران کشورهای مختلف قاره کهن انجام می‌شود.

وی ادامه داد: ورزشکاران شرکت کننده در این دوره از بازی‌های ورزشی ناشنوایان آسیا و اقیانوسیه در رشته‌های گوناگون و در دو بخش تیمی و انفرادی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند تا برترین‌ها مشخص شوند، در حالی که از کشورمان نیز یک کاروان بزرگ راهی این رقابت‌ها شده است.

دبیر هیئت ورزش‌های ناشنوایان استان قم اضافه کرد: در واقع این هشتمین دوره بازی‌های قهرمانی ناشنوایان آسیا و اقیانوسیه به شمار می‌رود که در سال 2015 به میزبانی کشور چین‌تایپه به انجام می‌رسد و فوتبالیست‌های قم در قالب نخستین گروه از کاروان ورزشی ایران راهی این رقابت‌ها شدند.

وی با بیان اینکه کاروان ورزشی کشورمان با عنوان ثامن الائمه (ع) به بازی‌های ناشنوایان آسیا و اقیانوسیه اعزام شده است، تصریح کرد: نخستین گروه از کاروان ورزشی ثامن الائمه (ع) شامل کادر سرپرستی و اعضای تیم ملی فوتبال بودند که عازم هشتمین دوره این رقابت‌ها شدند.

غیاثی خاطرنشان کرد: با تصمیم نهایی کادر فنی تیم ملی فوتبال ناشنوایان و فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان، این تیم با 20 بازیکن راهی چین‌تایپه شد، در حالی که برادران علی و سیاوش زینالوند به نمایندگی از ناشنوایان فوتبالیست قم این تیم را همراهی می‌کنند.

وی با اشاره به نفرات عضو تیم ملی فوتبال در این دوره از مسابقات افزود: این تیم با ترکیب اکبر صادقی، حسین کاظمی، محمد پرگر، علیرضا بسیج، سیدامیر حسینی، رضا سلیمی، مظاهر شیرزاد، عبدالمهدی هاموری و علی زینالوند در رقابت‌های این دوره به میدان می‌رود.

دبیر هیئت ورزش‌های ناشنوایان استان قم اضافه کرد: همچنین محسن فرضی، احسان شیخ‌ممو، مسلم طاهرپور، سیاوش زینالوند، ایمان محبی، مرتضی عباسی، مصطفی‌رحیم فردوس‌نژاد، ایمان سلیمانی، رضا رجائی‌نژاد، امین دهقان و اسماعیل عربلو دیگر نفراتی هستند که ترکیب تیم ایران را در این دوره تشکیل می‌دهند.

وی به کادر فنی تیم ملی اعزامی کشورمان به این رقابت‌ها اشاره کرد و گفت: فرهاد سلکی به عنوان سرپرست، عبدالصمد سالک‌زمانی به عنوان سرمربی و قادر تیموری، سجاد کرمی و محمدرضا خدری مربیان تیم ملی در این دوره از رقابت‌های فوتبال آسیا و اقیانوسیه هستند.

غیاثی با بیان اینکه هشتمین دوره بازی‌های آسیا و اقیانوسیه 2015 از یازدهم تا نوزدهم مهرماه در کشور چین‌تایپه برگزار می‌شود، اظهار کرد: برای نخستین‌بار است که دو فوتبالیست به نمایندگی از هیئت ورزش‌های ناشنوایان استان قم در بازی‌های قهرمانی آسیا و اقیانوسیه حضور می‌یابند.

وی تصریح کرد: پیش از این در رشته‌ فوتسال از استان قم چند نماینده نظیر سعید خلیلی و اسماعیل‌ شاه‌زید سابقه همراهی تیم ملی فوتسال ناشنوایان را در بازی‌های قهرمانی آسیا و اقیانوسیه دارند و از قضا دو عنوان قهرمانی نیز به ارمغان آورده‌اند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com