کد خبر ۳۲۶۷۶ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۷
مدیر حوزه های علمیه کشور مطرح کردند :

باید از نیروی انتظامی که مدافع ارزش هاست حمایت شود

مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: اگر می خواهیم ارزش ها بماند، باید از نیروی انتظامی که مدافع ارزش هاست، حمایت شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، به نقل از پایگاه خبری پلیس، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری روز سه شنبه در دیدار فرمانده انتظامی استان قم، ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی(ع)، به جایگاه نیروی انتظامی در نظام اسلامی اشاره و اظهار کرد: این جایگاه برگرفته از نگاه عمیق مردم است و انتظار امنیت و آرامش را از پلیس دارند.
وی سپس با اشاره به مقوله امنیت در حوزه های اخلاقی، اجتماعی و سیاسی، گفت: بخش اعظم ایجاد امنیت برعهده پلیس است، هر چه کارکرد آن موفق باشد جامعه خوشبخت تر و بالنده تر است و روز به روز پیشرفت می کند.
امام جمعه موقت قم با اشاره به اینکه دشمنان سیلی خورده نظام اسلامی هستند، افزود: طی سال های پس از انقلاب اسلامی شکست های سنگینی متحمل شده اند و بخش اعظم تحمیل این شکست ها با درایت رهبر معظم انقلاب اسلامی و همکاری مردم با نیروهای نظامی و انتظامی بوده است.
آیت الله حسینی بوشهری افزود: دشمنان به دنبال نفوذ در کشور هستند و هدفی که در هشت سال جنگ تحمیلی، کودتاها و فتنه 88 و حرکت نرم نتوانستند به آن برسند تحت عنوان نفوذ می خواهند به دست بیاورند.
وی، به رشادت های نیروی انتظامی در حوزه مبارزه با موادمخدر اشاره و تصریح کرد: اقدام نیروی انتظامی در زمینه مبارزه با مواد مخدر در دنیا بی سابقه است، با توجه به تعداد شهیدانی که تقدیم نظام اسلامی کرده اند، هنوز می بینیم گذرگاه ها و گلوگاه ها در کشور با دست پرقدرت این نیرو محافظت می شود. 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به ویژگی ها و خلاقیت های روز افزون پلیس، از تلاش های صورت گرفته در حوزه مصونیت سازی و سالم سازی در درون نیروی انتظامی قدردانی کرد.
وی با اشاره به تامین امنیت جمعیت میلیونی زائران اربعین حسینی(ع) گفت: زائرانی که پیاده به سمت کربلا راهی می شوند تشنگی، گرسنگی و خستگی در وجود خود احساس نمی کنند و نیروی انتظامی نیز با دیدن این صحنه ها عاشقانه به زائران خدمت می کند و این فرصت خدمت برای پلیس ایران است.
وی ضمن اشاره به فرمایش های رهبر معظم انقلاب اسلامی که در درس خارج فقه خود فرمودند من به حال کسانی که در پیاده روی اربعین حضور دارند غبطه می خورم، افزود: در کشور ما بخش قابل توجه امنیت به خاطر روحیه مردم و عشق به اهل بیت(ع) است و ما باید قدردان این مردم باشیم.
عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: مسئولیت پلیس قم سنگین تر از سایر استان هاست و معتقد هستم دشمن در شهرهایی که مراکز دینی وجود دارد بیشتر سرمایه گذاری می کند.
وی خطاب به فرمانده انتظامی استان قم اظهار کرد: همفکری شما با علمای دین و سازوکار خوبی که از شما دیده ام نتیجه می دهد و در بلندمدت و میان مدت پایه ریزی یک حرکت فرهنگی است.
وی سپس به انعقاد تفاهم نامه های فی مابین پلیس استان قم و حوزه علمیه اشاره کرد و افزود: این تفاهم نامه ها می تواند به عنوان پایلوت و الگو مورد استفاده تمامی استان ها قرار بگیرد.
رئیس حوزه های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه اگر می خواهیم ارزش ها بماند باید از نیروی انتظامی که مدافع ارزش هاست، حمایت شود، تاکید کرد: این یک وظیفه دینی است که مردم باید از پلیس که حافظ جان، مال و عرضشان است، حمایت کنند.

* روز به روز شاهد ارتقای سطح سلامت ادارای و سازمانی در نیروی انتظامی هستیم
فرمانده انتظامی استان قم نیز در ابتدای این دیدار ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی(ع)، به نتایج و آثار مطلوب اقدام ها و فعالیت های نیروی انتظامی در سطح کشور اشاره و عنوان کرد: شاخص های درون سازمانی در زمینه های مختلف از جمله تخلق و گرایش کارکنان به مباحث علمی، اخلاقی، قرآنی راضی کننده است.
سردار کاظم مجتبایی افزود: روز به روز شاهد ارتقای سطح سلامت ادارای و سازمانی در نیروی انتظامی هستیم و کارکنان در مسیری که باید، قرار گرفته و نسبت به وظایف و مسئولیت های خود آگاه تر می شوند که این موجب اصلاح و بهبود رفتارها و روش هاست.
وی به فعالیت های نیروی انتظامی در بخش های برون سازمانی و در حوزه امنیت کشور بویژه ارتقای امنیت اخلاقی جامعه اشاره و عنوان کرد: علوم انسانی متفاوت از علوم دیگر مانند ریاضیات و فیزیک است، در نتیجه علوم اجتماعی به واسطه تفکرات مختلف انسان ها، دارای گستره عظیمی است که این تعدد دیدگاه ها، کار پلیس را دشوارتر می کند.
وی با بیان اینکه دیدگاه اسلام و نظام جمهوری اسلامی در ارتباط با شاخصه های امنیت و بخصوص امنیت اخلاقی مشخص است، گفت: اینکه پلیس هم به وظایف خود عمل کند و هم در ارتباط با نظرات و دیدگاه های مختلف، بتواند همه را از خود راضی کند کار بسیار دشواری است اما بحمدالله پلیس در این زمینه با قوت پیش می رود.
مجتبایی به بیانات اخیر فرمانده ناجا درخصوص امنیت اخلاقی و حوزه حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: این طرح با استقبال و پشتیبانی خوب ائمه جمعه در سراسر کشور مواجه شده و اقبال و شرایطی در کشور به وجود آمده است و پلیس از این طرح خود قاطعانه دفاع می کند و با جدیت آن را انجام می دهد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com