کد خبر ۳۱۹۸۳ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۶
دوشنبه شب صورت گرفت

جلسه محیط‌ زیستی ابتکار با مسئولان قضایی قم

معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور دوشنبه شب با مسئولان قضایی استان قم دیدار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، جلسه هم‌اندیشی مسئولان قضایی و قضات استان قم با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست دوشنبه شب با حضور سیدمهدی صادقی استاندار، رضا سیار فرماندار و جمعی از مسئولان استانی در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

در ابتدای این جلسه مدیرکل محیط زیست استان قم طی سخنانی با اعلام این خبر که تاکنون 400 اخطاریه برای رفع مشکلات واحدهای آلاینده قم صادر شده است، عنوان کرد: 30 مورد از واحدهای مورد نظر دستگاه‌های اجرایی استان که حساسیت‌های خاصی را در قم ایجاد کرده بودند پلمب شده است.

سید رحمان دانیالی ظرفیت موجود در استان قم برای مبارزه با واحدهای آلاینده را مناسب دانست و اظهار کرد: مردم قم نسبت به محیط زیست نگاهی ویژه دارند و در این راستا به صورت داوطلبانه 430 پرنده را به اداره‌کل محیط زیست استان قم تحویل داده که کم‌تر از 10 درصد این آمار به علت بیماری تلف شده‌اند.

همچنین معاون رئیس جمهور نیز در این جلسه از تلاش جدی کمیسیون جرم‌زدایی در مجلس شورای اسلامی یاد و خاطرنشان کرد: نقش قوه قضاییه در کنار قوه مجریه و مقننه در حراست از محیط زیست به خوبی در سخنان رهبر انقلاب اسلامی تبیین شده است؛ متخلفان محیط زیست منابع پایه کشور را تهدید می‌کنند که اگر چارچوب‌های حکم‌رانی مطلوب را در این زمینه رعایت کنیم به نتایج مطلوبی می‌رسیم.

معصومه ابتکار ادامه داد: تخریب محیط زیست خسارت‌های بسیاری برای کشورهای مختلف به دنبال دارد، از همین رو جرم‌زدایی در بخش محیط زیست در عرصه بین‌المللی پیگیری می‌شود.

در پایان این جلسه معاون قضایی و منابع انسانی دادگستری استان قم با اشاره به اینکه مسئولان قضایی استان نسبت به حراست از محیط زیست اعتقادی ایمانی دارند گفت: دادگستری قم مشارکت مناسبی برای مقابله با متخلفان محیط زیست دارد اما با توجه به لزوم استفاده از ابزارهای قانونی برای حفظ محیط زیست و جلوگیری از فعالیت آلاینده‌ها باید خلأهای قانونی در این زمینه برطرف شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر رمضانی از عملکرد دادگستری استان قم در مقابله با متخلفان محیط زیست یاد و خاطرنشان کرد: تاکنون دادگستری استان قم اقدامات بسیاری را برای مقابله با متخلفان عرصه محیط زیست انجام داده است و امیدواریم با فرهنگ‌سازی در میان مردم تخلفات این عرصه را کاهش دهیم.

فرماندار قم هم در این جلسه طی سخنانی با اشاره به بخشی از خسارت‌هایی که کوره‌های ذوب سرب برای شهروندان قمی ایجاد می‌کند تصریح کرد: باید مجازات سنگینی برای متخلفان این عرصه در نظر گرفته شود تا افراد دیگری به سمت این تخلفات گرایش پیدا نکنند.

رضا سیار، هم‌گرایی مسئولان استانی را یکی از ویژگی‌های استان قم دانست و ابراز کرد: در گذشته دادگستری نمایندگان دولت را برای مقابله با کوره‌های ذوب مورد خطاب قرار می‌داد اما با وجود اهتمام کنونی دولت در استان قم به این امر امیدواریم بتوانیم حرکت‌های مثبتی را در استان رقم بزنیم.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com