کد خبر ۳۲۸۲۷ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۰۱
مدیر درمان تأمین اجتماعی قم :

پذیرش روزانه ی بیش از ۱۰۰۰ نفردر بیمارستان امام رضا (ع) قم

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قم با اشاره به تولد بیش از ۵هزار نوزاد در بیمارستان امام رضا (ع) از مراجعه روزانه هزار نفر به این بیمارستان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، داوود علی محمدی با اشاره به اینکه بیمارستان امام رضا (ع) از سال 92 به ارائه خدمت به بیمه شدگان تأمین اجتماعی می‌پردازد، اظهار داشت: در شش ماه اول سال جاری بیش از 3288 عمل جراحی انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 61 درصد رشد داشته است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قم از تولد بیش از 5 هزار نوزاد در طول دو سال در این بیمارستان خبرداد و افزود: مدیریت درمان تأمین اجتماعی با راه‌اندازی بیمارستان امام رضا (ع) در دو سال گذشته خدمات بستری و تخصصی خود را با ظرفیت 120 تخت خواب به بیمه شدگان ارائه کرده به طوری که از زمان راه اندازی استقبال بسیار زیادی از این بیمارستان شده است.

وی دو دلیل عمده برای افزایش مراجعه‌کنندگان به این بیمارستان برشمرد و خاطرنشان کرد: دو عامل در افزایش آمار مراجعه کنندگان به بیمارستان امام رضا (ع) مؤثر بوده‌اند که یکی از این عوامل مؤثر درباره افزایش تقاضا برای دریافت خدمات در بیمارستان امام رضا(ع) راه‌اندازی راه دسترسی بلوار غدیر است که مراجعه بیماران را به این بیمارستان راحت‌تر کرده و دیگری افزایش خدمات تخصصی و کیفی بوده که این افزایش رقمی را سبب شده است.

علی محمدی از راه اندازی دستگاه سی تی اسکن، اسکوپی‌ها و دستگاه‌های پیشرفته آزمایشگاهی دراین بیمارستان خبر داد و تصریح کرد: راه اندازی این تجهیزات پیشرفته و همچنین فعال شدن اتاق‌های عمل و خدمات بستری در این بیمارستان رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است.

مدیردرمان تأمین اجتماعی استان قم با اشاره به اینکه در رابطه با پوشش بیماران صعب العلاج در مراکز درمانی تأمین اجتماعی گفت: سازمان تأمین اجتماعی در خصوص ارائه خدمات به بیماران خاص و صعب العلاج که شامل هموفیلی، تالاسمی و دیالزی می‌شود پوشش بالای 90 درصدی را دارد.

وی با اشاره به اینکه بیشتر بخش‌های درمانی را در این بیمارستان فعال هستند، عنوان کرد: بخش‌های جراحی زنان، جراحی مردان، زنان و زایمان، ان آی سی یو، آی سی یو، سی سی یو، بخش داخلی، درمانگاه تخصصی، داروخانه، اورژانس، آندوسکپی، بیماری‌های داخلی، فیزیوتراپی و سی تی اسکن در بیمارستان امام رضا فعال هستند که در این بین بیشتر مراجعات به بخش‌های جراحی عمومی، زنان و زایمان، داخلی و درمانگاه تخصصی است.

به گفته علی‌محمدی روزانه 1000 نفر برای دریافت خدمات درمانی به بیمارستان امام رضا (ع) در بخش سراپایی و بستری مراجعه می‌کنند.

وی از اجرای سیستم نوبت‌دهی تلفنی در مراکز درمانی تأمین اجتماعی خبرداد و افزود: از جمله آن‌ها می‌توان از بیمارستان امام رضا (ع) نام برد که هر روز از ساعت 13 و 30 دقیقه ظهر به صورت تلفنی به نوبت دهی می‌پردازد.

مدیردرمان تأمین اجتماعی استان قم خاطرنشان کرد: یکی دیگر از خدمات تأمین اجتماعی در راستای تکریم ارباب رجوع تائید اینترنتی نسخ است، که در 6 ماه نخست سال 94 بیش از 45 هزار نسخه از طریق اینترنت تائید شده است که منجر به کاهش مراجعه حضوری به دفتر اسناد پزشکی شده است.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com