کد خبر ۳۲۹۹۵ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۹
مدیرکل میراث فرهنگی‌استان قم :

قم باید در بحث ماندگاری مسافران برنامه‎ریزی کند

عیسی رضایی اظهار داشت : شهر مقدس قم به علت وجود حرم کریمه اهل بیت (ع)، مسجد مقدس جمکران و قرار گرفتن در محور مواصلاتی 17 استان باید در توسعه زیرساخت‎ها پیشرو باشد و خدمات رفاهی و اقامتی مناسبی جهت ماندگاری زائران ارائه کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،  ‌مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، با اشاره به اینکه استان قم باید در بحث ماندگاری مسافران برنامه‎ریزی کند گفت: شهر مقدس قم به علت وجود حرم کریمه اهل بیت (ع)، مسجد مقدس جمکران و قرار گرفتن در محور مواصلاتی 17 استان باید در توسعه زیرساخت‎ها پیشرو باشد و خدمات رفاهی و اقامتی مناسبی جهت ماندگاری زائران ارائه کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، عیسی رضایی در مراسم افتتاحیه هتل آپارتمان موقوفه ابوحسین تبریزی با حضور آیت الله ممدوحی از اساتید حوزه افزود: نیمی از گردشگران ورودی به کشور زیارتی هستند که این افراد به استان قم نیز وارد می‌شوند، همچنین زائران خارجی از ملیت‎های مختلف کشورعراقی، کشورهای حوزه خلیج فارس، هند و پاکستان و اروپایی برای زیارت و بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری وارد این استان می‌شوند.

وی با بیان اینکه اوقاف در ساخت واحدهای اقامتی در تعامل با این اداره کل اقدامات خوبی انجام داده است، گفت: اداره کل اوقاف و امورخیریه از محل موقوفات، واحدهای اقامتی و کمپینگ زائران را با کمک سایر دستگاه‎ها احداث کرده است، امیدواریم بر اساس نیاز استان قم ساخت و ساز این تاسیسات گردشگری ارتقا یابد.

وی افزود: اداره کل اوقاف و امور خیریه زمین‎های مناسبی برای توسعه تاسیسات گردشگری در اختیار دارد که می‌تواند با واگذاری آن به بخش خصوصی در جهت جذب زائران، اشتغالزایی و توسعه اقتصادی برای مردم استان قدم بردارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، با بیان اینکه در استان نیازمند احداث واحدهای اقامتی هستیم، گفت: درحال حاضر حدود 9 هزار تخت پذیرایی از زائران داریم که در برنامه ششم توسعه باید به 20 هزار تخت افزایش پیدا کند.

رضایی افزود: حدود 500 واحد تاسیسات گردشگری در استان داریم که تاکنون برای 10 هزار نفر اشتغالزایی کرده، ضمن اینکه واحدهای اقامتی دیگری نیز در دست ساخت است، در صورتی که به بهره‎برداری برسد شاهد ماندگاری بیشتر زائران خواهیم بود.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه نیز در این مراسم با اعلام همکاری متقابل در توسعه زیرساخت‎های گردشگری اظهارکرد: تاکنون هفت واحد اقامتی از محل موقوفات ساخته شده و دو مجتمع اقامتی نیز در دست احداث است.

حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم افزود: هتل آپارتمان موقوفه ابوحسین تبریزی در زمینی به مساحت 1800 متر مربع و اعتبار 27 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com