کد خبر ۳۸۹۶۳ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۱۲
معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی قم مطرح کرد

ضرورت مشارکت بخش خصوصی در برگزاری جشنواره غذای حلال

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم گفت: باید از بخش خصوصی و اسپانسرها در زمینه برگزاری جشنواره غذای حلال استفاده کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،علی رضایی در جلسه جشنواره غذای حلال که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات دفتر معاونت سیاسی امنیتی استانداری برگزار شد، با اشاره به برگزاری جشنواره‌های غذا در کشور اظهار کرد: سازمان میراث فرهنگی جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری را از 11 تا 13 آذر در اصفهان برگزار کرد و هدف این جشنواره معرفی غذای سنتی هر استان بود.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات در خانواده‌های امروزی این است که غذاهای سنتی رو به فراموشی است، هدف جشنواره غذای حلال باید این باشد که خانواده‌ها دوباره رو به غذاهای سنتی بیاورند، برای رسیدن به این هدف باید بر روی کودکان و فرزندان کار کنیم تا آن‌ها به غذاهای سنتی کشورمان تمایل پیدا کنند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم افزود: متاسفانه اکنون شاهد هستیم که غذاهای سنتی به دلیل عدم تمایل کودکان از منوی غذای خانواده‌ها خارج شده است، آموزش و پرورش باید در این مسئله ورود کند و قشری که کار فرهنگی بر روی آن‌ها در این زمینه تاثیر می‌گذارد، کودکان هستند.

رضایی با اشاره به فعالیت بخش گردشگری استان قم در زمینه برگزاری جشنواره غذای حلال اظهار کرد: واحدهای گردشگری استان می‌توانند در زمینه برگزاری این جشنواره مشارکت داشته باشند، همچنین یک شرکت خصوصی هم پیش از این چند بار جشنواره‌های غذا را در استان قم برگزار کرده بود که می‌توان از آن شرکت هم در برگزاری جشنواره غذای حلال استان کمک گرفت.

وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی به این دلیل از مشارکت در جشنواره‌ها استقبال نمی‌کنند که اعتبارات دولتی در این زمینه ضعیف است و اعتباراتی در بودجه برای برگزاری جشنواره‌هایی همچون جشنواره غذا اختصاص داده نمی‌شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم خاطرنشان کرد: باید از بخش خصوصی و اسپانسرها در زمینه برگزاری جشنواره غذای حلال استفاده کنیم تا دیگر در زمینه اعتبارات موردنیاز این جشنواره دغدغه نداشته باشیم، همچنین برای به صرفه بودن جشنواره غذای حلال از لحاظ مالی باید این جشنواره حداقل سه روزه در استان قم برگزار شود.

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com