کد خبر ۳۲۰۴۰ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۲
آیت‌الله نوری‌همدانی مطرح کردند :

آمريكا رئيس سلطه‌گران است

مرجع تقلید شیعیان گفت: آمریکا رئیس سلطه‌گران است و زیاده خواهی در روح آمریکا قرار دارد و آمريكايي‌ها همواره با بهره گيري از عوامل خود در راستاي استكبارستيزي گام برداشته‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، آیت‌الله حسين نوری‌همدانی امروز (13 آبان) در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم گفت: ولايت مردم تنها براي خداست و سلاطين در همه دوره‌ها به فكر غارت و غصب كردن حقوق مردم هستند.

وي در ادامه به 13 آبان اشاره كرد و گفت: اين روز يك روز مهم تاريخي در انقلاب ماست كه داراي ارزش‌هاي بسياري است و فراموش ناشدني است.

اين مرجع تقليد افزود: در اين روز امام راحل توسط رژيم ستم شاهي تبعيد شدند و دليل آن نيز سخنراني ايشان در مورد طرح فاجعه بار كاپيتولاسيون بود.

آیت‌الله نوری‌همدانی بيان داشت: شاه امام را ابتدا به تركيه و سپس به تركيه تبعيد كردند و فكر مي‌كردند كه اينگونه مي‌توانند امام را از دل مردم دور سازند.

وي گفت: يكي ديگر از مناسبت‌هاي 13 آبان مربوط به سال 57 مي‌شود كه در آن عده‌اي از دانشجويان انقلابي را در شورش‌ها به شهادت رساندند.

اين مرجع تقليد گفت: پس از پيروزي انقلاب اسلامي سفارت آمريكا همچنان در ايران وجود داشت كه دانشجويان پس از رسيدن به نقشه‌هاي دشمنان به ويژه آمريكا اقدام به تسخير لانه جاسوسي كردند.

آیت‌الله نوری‌همدانی افزود: در همان زمان بود كه بازرگان از نخست وزيري استعفا داد و امام راحل هم این استعفا را پذیرفتند و فرمودند «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند».

وي تاكيد كرد: اين روز بسيار مهم و ارزشمند است و بايد قدر آن را بدانيم و در اين روز بود كه جنايات آمريكا بر همه مشخص شد و دانشجويان به مقابله با استكبار پرداختند.

اين مرجع تقليد افزود: پيش از انقلاب همه آمريكا را قدرت جهاني مي‌دانستند اما امام راحل آمريكايي‌ها را مستكبر اعلام كرد و روز 13 آبان روز استكبار ستيزي است.

آیت‌الله نوری‌همدانی تاكيد كرد: آمریکا رئیس سلطه‌گران است و زیاده خواهی در روح آمریکا قرار دارد و آمريكايي‌ها همواره با بهره گيري از عوامل خود در راستاي استكبارستيزي گام برداشته‌اند.

وي گفت: 13 آبان يوم الله است و روز مهمي به شمار مي‌رود كه بايد در آن قدرت خود را نشان داده وبر عليه استكبار قيام كنيم.

اين مرجع تقليد افزود: ملت ما هيچ گاه نمي‌توانند با آمريكا كنار بيايند زيرا روحيه آنها استكبارگري است و نمي‌توانيم هيچ زمان با آمريكا آشتي كنيم.

آیت‌الله نوری‌همدانی تاكيد كرد: امام راحل همواره مردم را به تقوا و شعور اسلامي توصيه مي‌كردند و مي‌فرمودند فرداي شما دشوار است.

وي گفت: اصل بر اتحاد ميان مردم است و بايد بدانيم كه رمز پيروزي ما اتحاد در برابر دشمنان و استكبار است .

منبع : شبستان

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com