کد خبر ۳۲۰۴۸ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۴
دبیر انجمن مطالعات اجتماعی حوزه علمیه قم:

نشست علمی نقش تفسیر تنزیل در مطالعات اجتماعی در قم برگزار می‌شود

دبیر انجمن مطالعات اجتماعی حوزه علمیه قم از برگزاری نشست علمی نقش تفسیر تنزیل در مطالعات اجتماعی فردا در قم خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت‌الاسلام سیف‌الله قنبری‌نیک با اشاره به فعالیت‌های انجمن مطالعات اجتماعی گفت: این انجمن در سال 89 تاسیس شد که تعمیق و توسعه مباحث تخصصی در حوزه فرهنگی اجتماعی، تقویت و گسترش نظریه‌پردازی و آزاداندیشی از جمله فعالیت‌های آن است.

وی خاطرنشان کرد: نقد و مناظره مبتنی بر آموزه‌های اسلامی، ارتقای شأن و منزلت علمی استادان علوم اجتماعی، صیانت از سنت حوزوی در عرصه علوم اجتماعی و شناسایی استعدادهای حوزه و در نهایت تقویت ارتباط فضلای حوزه با محافل و مراکز علمی از دیگر فعالیت‌های انجمن مطالعات اجتماعی است.

دبیر انجمن مطالعات اجتماعی حوزه علمیه قم با اشاره به فعالیت‌های دیگر انجمن مطالعات اجتماعی گفت: ارائه برنامه‌های راهبردی، تشکیل نشست‌ها و همایش‌های علمی، انتشار کتب و نشریات علمی و همکاری با مراکز علمی و حوزه علمیه از جمله محورهای فعالیتی است که انجمن پیگیری می‌کند.

وی یادآور شد: انجمن در بخشی از فعالیت‌ها افزایش سطح دانش و مهارت اعضای انجمن با برگزاری کارگاه‌های آموزشی، نشست‌ها و همایش‌های علمی و پژوهشی و جلسات تخصصی و حلقه‌های علمی را در دستور کار دارد.

قنبری‌نیک از برگزاری نشست علمی نقش تفسیر تنزیل در مطالعات اجتماعی خبر داد و افزود: در این نشست حجت‌الاسلام بهجت‌پور به عنوان سخنران و حجت‌الاسلام ضمیری به عنوان دبیر علمی حضور دارند.

وی با اشاره به حلقه‌های علمی ادامه داد: فقه اجتماعی، روش‌شناسی و فلسفه روش، مطالعات فرهنگ و ارتباطات، قرآن و علوم اجتماعی، اندیشه­‌شناسی اجتماعی مسلمین و مطالعات خانواده از جمله موضوعات حلقه‌های علمی است.

دبیر انجمن مطالعات اجتماعی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: انجمن در زمینه تالیف سرفصل‌ها و متون درسی مراکز حوزوی همکاری و مشارکت دارد و تفاهمنامه‌های همکاری را با مراکز علمی منعقد می‌کند.

وی تصریح کرد: کرسی­‌های نظریه‌پردازی و نوآوری و کارگاه آموزشی در زمینه تعامل بیشتر با نهادهای علمی برگزار می‌شود تا در زمینه افزایش اعضای انجمن نیز فعالیت‌هایی انجام شود و پروژه‌های علمی را پیگیری کند.

نشست علمی نقش تفسیر تنزیل در مطالعات اجتماعی 14 آبان‌ماه ساعت 18:30 به همت انجمن مطالعات اجتماعی در دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه برگزار می‌شود.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com