کد خبر ۳۲۱۳۵ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۶
با انتشار نامه ای صورت گرفت؛

واکنش دفتر آیت الله مکارم شیرازی به بداخلاقی برخی رسانه ها

پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با انتشار نامه‌ای خطاب به رسانه‌ها، مطبوعات و فعالان در فضای مجازی اعلام کرد که "makarem.ir" مرجع رسمی و مورد تأیید جهت دسترسی به اصل اخبار، بیانیه ها و فتاوا این مرجع تقلید است.

پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با انتشار نامه‌ای خطاب به رسانه‌ها، مطبوعات و فعالان در فضای مجازی اعلام کرد که "makarem.ir" مرجع رسمی و مورد تأیید جهت دسترسی به اصل اخبار، بیانیه ها و فتاوا این مرجع تقلید است.

در بخشی از این نامه آمده است:«نظر به اینکه انتخاب تیتر برای اخبار تأثیر بسیار زیادی در برداشت خواننده از مطلب دارد، لازم است از درج تیترهایی که القا کننده برداشتی مغایر با روح خبر می باشد اجتناب شده و تیترهایی استفاده شود که مطابق با متن و روح خبر باشد.

با توجه به بداخلاقی های سیاسی، تحریفات و بی تقوائی هایی که هر از چند گاه در روند نشر و تفسیر بیانات و مواضع حضرت آیت الله مکارم شیرازی صورت می پذیرد به اطلاع عموم مردم عزیز و رسانه های می رساند تنها مرجع رسمی و مورد تأیید جهت دسترسی به اصل اخبار، بیانیه ها و فتاوای این مرجع تقلید، پایگاه اطلاع رسانی دفتر این مرجع تقلید به آدرس makarem.ir  است.

متن کامل نامه بدین شرح است:
 
باسمه تعالی
ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ (سوره قلم، آیه 1)
سوگند به قلم و آنچه مى نویسند
با عرض سلام و تحیت؛
محضر مبارک مردم بزرگوار، سروران اهل قلم، عزیزان فعال در فضای مجازی

با توجه به بد اخلاقی هایی که گاهی در نشر اخبار رخ می دهد و باعث ایجاد حواشی می گردد، جهت تنویر افکار عمومی، هوشیاری بیشتر سروران اهل قلم و توجُّه فعالان فضای مجازی، به اطلاع عموم عزیزانی که سخنرانی ها و اخبار مرتبط با حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی مدظله العالی را در رسانه های تحت مدیریت خود از جمله خبرگزاری های فعال در فضای مجازی، شبکه های اجتماعی، مطبوعات و... منتشر می نمایند می رساند، نظر به اینکه انتخاب تیتر برای اخبار تأثیر بسیار زیادی در برداشت خواننده از مطلب دارد، لازم است از درج تیترهایی که القا کننده برداشتی مغایر با روح خبر می باشد اجتناب شده و تیترهایی استفاده شود که مطابق با متن و روح خبر باشد، در غیر این صورت کار آنها بر خلاف اصول اخلاقی است. از آن اسفناک تر زمانی است که تغییر و تصرفی در متن سخنان و بیانیه های معظّم له صورت پذیرد که در این صورت مسئولیت شرعی و قانونی آن بر عهده منتشر کنندگان می باشد.

در ضمن به اطلاع عموم مردم عزیز و محترم می رساند، برای اطلاع از اصل بیانیه ها، سخنرانی ها، فتاوا و سایر اخبار مرتبط با معظم له می توانید به پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی مدظله العالی  به آدرس makarem.ir مراجعه فرمایید.

در پایان موفقیت روزافزون همه سروران گرامی که رسالت نشر اخبار و ترویج افکار اسلامی، انسانی را  برعهده دارند را از خداوند منان خواستارم.
وحیــــد علیان نــــژاد
مدیــر پـایگـاه اطلاع رسانـــی و مرکــز فـــن آوری اطلاعـات
دفتر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی مد ظله العالی


 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com