کد خبر ۳۲۱۳۹ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۹
مدیرکل بنیاد شهید استان قم خبر داد

طراحی 26 گلزار شهید در قم

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم گفت: 26 گلزار شهید در شهر و بخش‌ها به صورت تک مزاری بوده که ساماندهی و طراحی این گلزارها در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، سیدجواد هاشمی با اشاره به اهمیت شهدا و ترویج فرهنگ شهادت اظهار کرد: انقلاب ثمره خون شهدا است و خون شهیدان سبب شده است که انقلاب اسلامی به جایگاه کنونی در جهان برسد.

وی خاطرنشان کرد: هر اندازه در زمینه پیشرفت و توسعه کشور گام برداریم، نمی‌توانیم پاسخگوی ایثار و فداکاری‌های شهدا و ایثارگران باشیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم با اشاره به تعداد گلزارهای موجود در قم گفت: 71 گلزار در استان قم شامل 24 گلزار در بخش مرکزی، 26 گلزار در خلجستان، 13 گلزار در کهک، 6 گلزار در سلفچگان، دو گلزار در جعفرآباد وجود دارد.

وی ساماندهی گلزار شهید را یکی از برنامه‌های این اداره کل ذکر کرد و افزود: تا کنون 39 گلزار شهدا در قالب 28 گلزار روستایی و 11 گلزار شهری در استان قم ساماندهی شده که از این تعداد چهار گلزار در سال جاری ساماندهی شده است.

هاشمی با بیان اینکه هفت گلزار در حال ساماندهی است، گفت: باغ رضوان کهک، طیب و طاهر، بقیع، بهشت معصومه(س)، خاوه، دارالسلام و انجیره از جمله این گلزارها است.

وی گلزارهایی که تاکنون ساماندهی نشده را گلزارهای تک مزاری ذکر کرد و افزود: 26 گلزار در شهر قم و بخش‌ها در این حوزه قرار می‌گیرد که ساماندهی و طراحی این گلزارها در دستور کار قرار گرفته است.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com