کد خبر ۳۲۱۸۰ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۶
با تقدیر از سوی فدراسیون کشتی

مربی قم بهترین مربی کشتی فرنگی ایران شد

فدراسیون کشتی عنوان بهترین مربی رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی رده سنی بزرگسالان کشور را به مربی تیم هیئت کشتی استان قم اختصاص داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، برخورداری از مربیان با دانش، برنامه‌ریزی مطلوب و مناسب توسط هیئت کشتی قم، وجود استعدادهای فراوان و کشتی‌گیران توانمند در رشته فرنگی و پرورش آنها با استفاده از دانش روز مربیگری کشتی دنیا موجب شده تا قم همواره یکی از استان‌های موفق در کشتی فرنگی کشور باشد.

مربی موفق سال‌های اخیر کشتی قم در رقابت‌های لیگ و قهرمانی کشور روح‌الله میکائیلی قهرمان سابق کشتی فرنگی ایران و آسیا است که بعد از سال‌ها حضور در عرصه قهرمانی اکنون به عنوان مربی تجربیات ارزنده خود را در اختیار نسل مستعد این رشته قرار می‌دهد.

میکائیلی در دهه‌های 1370 و 1380 در رده‌های سنی مختلف به عنوان یک کشتی‌گیر مستعد در ترکیب تیم‌های مختلف اعم از نوجوانان، جوانان و بزرگسالان برای کشتی قم از میادین داخلی و برون‌مرزی افتخارات زیادی کسب کرده و اکنون مربی نمونه این رشته ورزشی است.

میکائیلی بعد از سال‌ها فعالیت در عرصه قهرمانی این رشته ورزشی اکنون به عنوان مربی فعالیت می‌کند و با تلاش‌های وی در چند سال اخیر قهرمانان زیادی از قم به سطح اول کشتی کشور معرفی شده‌اند و میکائیلی به واسطه درخشش آنها به عنوان مربی تیم‌های ملی نونهالان، نوجوانان و جوانان ایران نیز انتخاب شده است.

میکائیلی دو هفته قبل همراه با تیم کشتی فرنگی جوانان قم عنوان سوم کشور را با کسب سه مدال طلا از هشت وزن پیکارهای قهرمانی کشور کسب کرد و بار دیگر توانایی بالای خود را در عرصه مربیگری به نمایش گذاشت تا اینکه در رقابت‌های قهرمانی بزرگسالان ایران با تیم قم خوش درخشید و تیم مورد هدایت وی به دو مدال طلا، یک برنز و یک مقام پنجمی رسید و در جایگاه چهارم کشور ایستاد.

این در حالی است که رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی بزرگسالان کشور به واسطه برخورداری از جنبه انتخابی برای حضور در مسابقات کشتی فرنگی المپیک 2016 ریودوژانیرو برزیل از حساسیت بسیار بالایی برخوردار بود و فرنگی‌کاران مطرح از تمام نقاط کشور در آن حضور یافته بودند.

به غیر از اعضای تیم ملی در مسابقات جهانی و آسیایی سال جاری، دیگر چهره‌های شاخص کشتی فرنگی ایران از تمام استان‌ها در مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی حضور یافته بودند و به همین دلیل سطح این رقابت‌ها نسبت به دوره‌های قیل بسیار بالاتر بود.

موفقیت تیم اعزامی از هیئت کشتی استان قم در کسب مقام چهارم بین بیش از 30 تیم شرکت کننده از استان‌های مختلف کشور در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی بزرگسالان ایران در حالی رقم خورد که دو هفته قبل تیم کشتی فرنگی جوانان قم نیز به مقام سوم کشور دست یافته بود.

رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی بزرگسالان کشور در سالن شهدای هفتم‌تیر تهران در حالی به کار خود پایان داد که عنوان برترین مربی به روح‌الله میکاییلی سرمربی تیم هیئت کشتی استان قم اختصاص یافت و این قهرمان ارزنده سابق کشتی ایران مورد تجلیل واقع شد.

منبع : فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com