کد خبر ۳۱۲۵۶ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۷
در وزن 74 کیلوگرم

فرنگی‌کار قم قهرمان مسابقات جوانان کشور شد

فرنگی‌کار مطرح و سرشناس کشتی استان قم توانست مدال طلا و عنوان قهرمانی رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جوانان کشور را به خود اختصاص بدهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی رده سنی جوانان کشور در حالی با معرفی نفرات برتر اوزان مختلف به کار خود پایان داد که کشتی‌گیر وزن 74 کیلوگرم تیم اعزامی هیئت کشتی قم موفق به کسب مقام قهرمانی و نشان طلای این رقابت‌ها شد.

این کشتی‌گیر مهدی ابراهیمی است که سابقه بسیار زیادی در کشتی فرنگی کشور دارد و از رده‌های سنی پایه فعالیت در این رشته را آغاز کرده و اکنون نزدیک به انگشتان دو دست، از رقابت‌های مختلف داخلی و برون‌مرزی در ویترین افتخارات خود مدال دارد.

ابراهیمی هم در رده سنی نوجوانان و هم در رده سنی جوانان همراه با تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و جهان را تجربه کرده و در چندین رقابت‌ها بین‌المللی کشتی نیز در جام مطرحی که در کشورهای صاحب‌نام دنیا برگزار شده، ‌به میدان رفته است.

این کشتی‌گیر در سال 2013 به نمایندگی از کشتی استان قم عضو تیم ملی کشتی فرنگی رده سنی نوجوانان کشورمان در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا به میزبانی اولان‌باتور مغولستان بود که در نهایت توانست مقام سوم و نشان برنز آسیا را به دست بیاورد.

فرنگی‌کار جوان قم در رقابت‌های جهانی سال 2015 نیز در ترکیب اصلی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان کشورمان راهی قاره آمریکای جنوبی و کشور برزیل شد تا در رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جوانان جهان به میدان برود، اما در این پیکارها به مدالی دست نیافت.

ابراهیمی سال گذشته از رده سنی نوجوانان یک رده بالاتر آمد و نخستین حضورش در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جوانان کشور به سال 1393 باز می‌گردد که توانست با شکست تمام حریفان خود مقام نخست و عنوان قهرمانی وزن 74 کیلوگرم را به خود اختصاص بدهد.

این ستاره کشتی فرنگی استان قم بار دیگر روند موفقیت‌های خود را در کشتی فرنگی رده سنی جوانان ادامه داد و به عنوان عضو تیم کشتی فرنگی جوانان قم در رقابت‌های قهرمانی کشور به میزبانی شهرستان اسلام‌آباد غرب استان کرمانشاه بار دیگری در جایگاه نخست ایستاد و طلایی شد.

ابراهیمی که سابقه زیادی در کشتی فرنگی دارد و سال گذشته نیز قهرمان وزن 74 کیلوگرم مسابقات جوانان کشور و انتخابی تیم ملی بود در این دوره نیز پرفروغ ظاهر شد و توانست تا پای فینال همه حریفان خود را مغلوب کرده و برای کسب مدال طلا برابر حریفی از خوزستان قرار بگیرد.

رقیب نماینده کشتی قم در فینال این وزن محمد شربی‌نیازی از هیئت کشتی خوزستان بود اما نتیجه نهایی این مسابقات به نفع مهدی ابراهیمی از هیئت کشتی قم رقم خورد و بدین‌ترتیب مدال طلای رقابت‌های وزن 74 کیلوگرم نصیب تیم کشتی استان قم شد.

در رده‌بندی نهایی وزن 74 کیلوگرم رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جوانان کشور، مهدی ابراهیمی از تیم هیئت کشتی قم قهرمان شد، محمد شربی‌نیازی از تیم هیئت خوزستان به مقام نایب قهرمانی رسید، سعید لرستانی از کرمانشاه (الف) در جایگاه سوم ایستاد، علی نوروزی از توابع تهران به مقام چهارم دست یافت و رتبه‌های پنجم و ششمی به مهدی خدابخشی از همدان و هانی فراهانی از مرکزی رسید.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com