کد خبر ۳۲۱۸۱ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۲
شورای شهر استان قم :

مجوز شورای شهر قم به شهرداری برای خرید کشتارگاه جاهد

اعضای شورای اسلامی شهر قم در یکصد و پنجاه و چهارمین جلسه علنی این شورا به مجوز خرید کشتارگاه جاهد توسط شهرداری قم که از مدت ها قبل بحث آن در کمیسیون های شورا مطرح بود، رای مثبت دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، شهردار قم در این جلسه که یکشنبه شب برگزار شد با اشاره به اینکه خرید کشتارگاه جاهد توسط شهرداری توجیه اقتصادی دارد، از اعضای شورای شهر قم خواست به صورت واقع بینانه به مصوبه صدور مجوز خرید کشتارگاه جاهد توسط شهرداری رای مثبت دهند.
سید مرتضی سقائیان نژاد افزود: به دلیل فراوری هایی که در این کشتارگاه انجام می شود سود کشتارگاه های قم از 40 میلیارد ریال به 100 میلیارد ریال می رسد.
اسدالله عسکری مدیرعامل کشتارگاه صنعتی قم نیز گفت: سازمان کشتارگاه ها در یک بازه زمانی 85 نیرو داشت که حدود 50 تن از آنها را با سرمایه خود بازنشسته کرد و هم اکنون 30 پرسنل دارد و به هیچ کجا بدهکار نیست.
وی ادامه داد: این سازمان سال گذشته 20 میلیارد ریال وجه خالص به شهرداری کمک کرده است، سال گذشته و امسال 15 میلیارد ریال برای سازمان فقط ملک خریداری شده است، بنابراین سوآوری کشتارگاه ها بالاست و خرید کشتارگاه جاهد نیز به سود شهرداری است.
امیر سامع معاون خدمات شهری شهرداری قم نیز در این زمینه گفت: هم اکنون سازمان کشتارگاه مکانی با ظرفیت یک هزار راس دام سبک و 200 راس دام سنگین را دارد و سال گذشته حدود 30 میلیارد ریال سود خالص دریافت کرد.
وی ادامه داد: امکاناتی که در کشتارگاه جاهد فراهم شده، فضای 200 هزار متر مربع ظرفیتی برای دام های سبک وسنگین ایجاد شده است و بسته بندی در این فضا نیز به صورت بهداشتی انجام می شود
وی گفت: با سرمایه گذاری 200 میلیارد ریالی ما در کشتارگاه، می توانیم سالانه 40 میلیارد ریال سود دریافت کنیم، در کشتارگاه جاهد امکان فعالیت هایی مانند فراورده های خون، پوست، پالایش دام و غیره نیز می توان انجام داد، یعنی می توانیم مبلغ 40 میلیارد ریال به سود سالانه سازمان که 30 میلیارد ریال است اضافه کنیم.
در این نشست موافقان و مخالفان دیدگاه خود را ارائه دادند، مخالفان خرید این کشتارگاه را به معنای تصدی گری شهرداری و عدم توجه به خصوصی سازی دانستند و موافقان نیز بر این باور بودند که شهرداری با خرید این کشتارگاه می تواند بسیاری از مشکل های درآمدی خود را برطرف کند.
در نهایت خرید کشتارگاه جاهد توسط شهرداری قم با اکثریت آرای اعضا شورای اسلامی شهر به تصویب رسید.

منبع : ایرنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com