کد خبر ۳۴۱۷۳ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۵
معاون شهرسازی و امور زيربنايی شهرداری قم خبر داد؛

آغاز مسافر گیری مونوريل قم از اواسط نيمه دوم سال آينده

دكتر عليرضا قاری قرآن اظهار داشت: برای پيگيری روند احداث مونوريل جلسات سنگينی با شورای اسلامی شهر برگزار شده كه برخي از اعضا با اين طرح كاملا مخالف بودند و برخی ها نظرشان اين بود كه اين مونوريل تا پرديسان هم برود اما در نهايت محدوده كمتری براي آن در نظر گرفته شد و تا اواسط نيمه دوم سال آينده مسافرگيری را آغاز خواهيم كرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، دكتر سقائيان نژاد در ديدار توليت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) و امام‌جمعه قم، با اشاره به فعاليت‌هاي صورت گرفته در مجموعه شهرداري قم براي رفع معضلات و مشكلات شهري، اظهار كرد: نخستين حركتي كه در بدو ورود بنده به مجموعه شهرداري صورت گرفت بازنگري كلي در سيستم شهرداري و تلاش در راستاي رفع اشكالات گذشته بود.

وي با تأكيد بر اينكه با رفع مشكلات و تدبير براي ادامه فعاليت‌هاي شهري در ابعاد مختلف آماده خدمت‌رساني به مردم هستيم، خاطرنشان كرد: در بخش امور مالي شفاف‌سازي لازم صورت گرفته و سعي شده عملكرد مالي شهرداري براي سازمان‌هاي ذي‌ربط روشن باشد.

شهردار قم بابيان اينكه دخالت برخي ارگان‌ها در امور شهرداري يكي از مشكلات گذشته شهرداري بوده است، تصريح كرد: اين امر جرات و جسارت را از مديران گرفته بود و اقتدار شهرداري به‌عنوان ارگان اول اجرايي شهري كمرنگ شده بود.

وي به ۱۴ پروژه عمراني در شهر اشاره كرد و افزود: اگر بخواهيم پروژه عمراني جديد در شهر تعريف كنيم بايد پروژه‌هاي نيمه‌كاره را تمام كنيم كه اين مهم نيازمند ۳ هزار و ۴۲۵ ميليارد تومان اعتبار است.

سقائيان نژاد بابيان اينكه براي تأمين ماشين‌آلات و تجهيزات موردنياز شهرداري ۹۵ ميليارد تومان بودجه نياز است، ابراز كرد: با اين شرايط شهرداري قم بيش از هزار و ۷۰۰ ميليارد تومان بدهي انباشته‌شده دارد كه بيش از هزار و ۶۰۰ ميليارد تومان آن مربوط به بانك‌ها و ۸۰ ميليارد تومان نيز مربوط به پيمانكاران است.

وي خاطرنشان كرد: جلساتي با بانك‌ها داشتيم كه توانستيم قانعشان نمائيم كه مذاكره كرده و بدهي‌ها را تهاتر كنند و تاكنون  نزديك به ۵۰۰ ميليارد تومان از بدهي‌ها در حال تهاتر است اما متأسفانه سود اين بدهي‌ها هنوز متوقف نشده است.

وي خواستار حمايت علما و مراجع تقليد براي رفع مشكلات مالي شهرداري شد و گفت: حمايت و نظر علما در اين مسئله راهگشا است.

شهردار قم تصريح كرد: اگر مشكل بانك‌ها حل نشود درآمدي وجود نخواهد داشت براي مديريت شهر و مشكلات متعددي درروند كنترل شهر رخ مي‌دهد.

همچنین در این دیدار دكتر عليرضا قاري‌ قرآن ظهر امروز در ديدار شهردار قم با آيت الله سعيدي توليت حرم مطهر حضرت معصومه(س) و امام جمعه قم گفت: شاخصه‌هاي توسعه كلان‌شهر قم به دليل وجود حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمكران با ساير شهرها تفاوت دارد.

وي افزود: بحث توسعه شهر قم روند رو به رشدي دارد و پروژه‌هايي كه به دليل مشكلات مالي متوقف شده بودند نيز فعال شده اند.

معاون شهردار قم گفت: آن‌چه شهرها را دچار مشكل مي‌كند توقف پروژه‌هاي عمراني است به همين دليل شهرداري قم تلاش كرد كه با جذب اعتبارات لازم اين پروژه‌ها را فعال كند و به بهره‌برداري برساند.

وي با اشاره به روند اجرايي پروژه مترو در قم گفت: متروي قم با پشتيباني اوراق مشاركت در بازه زماني دو ساله به بهره‌برداري خواهد رسيد.

قاري‌قرآن مسئله احداث مونوريل را مورد توجه قرار داد و گفت: براي پيگيري روند احداث مونوريل جلسات سنگيني با شوراي اسلامي شهر برگزار شده كه برخي از اعضا با اين طرح كاملا مخالف بودند و برخي‌ها نظرشان اين بود كه اين مونوريل تا پرديسان هم برود اما در نهايت محدوده كمتري براي آن در نظر گرفته شد و تا اواسط نيمه دوم سال آينده مسافرگيري را آغاز خواهيم كرد.

منبع: شهر نیوز

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com