کد خبر ۳۲۱۹۹ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۰
حوزه هنری انقلاب اسلامی استان قم :

اکران و نقد انیمیشن «درون و بیرون» در حوزه هنری قم

جلسه اکران انیمیشن «درون و بیرون» با حضور محمد رضا آزاد و اعضای انجمن پویانمایی قم در سالن آسمان حوزه هنری قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،  جلسه اکران و تحلیل انیمیشن «درون و بیرون» به نویسندگی و کارگردانی «پیت داکتر» با استقبال هنرمندان و علاقمندان به هنر انیمیشن قرار روبرو شد. با اتمام اکران این انیمیشن محمدرضا آزاد محمد رضا آزاد کارشناس ارشد هنرهای نمایشی و مدرس دانشگاه از چند منظر به تحلیل و بررسی این فیلم پرداخت.

وی در ابتداء به لایه‌های مختلف معنایی فیلم و سطح وسیع مخاطبان که سنین بالای سه سال را در بر می‌گیرد، اشاره نمود و این مسئله را نتیجه‌ی درایت خالقان اثر دانست. وی خاطر نشان کرد سازندگان این اثر با شناختی که از مباحثِ روانشناسی رشد و شخصیت، مباحث اجتماعی و تعلیم و تربیتی و دیگر موضوعات مرتبط  کسب نموده‌اند، موضوعات و نگرش‌های مختلف را در اثر پرداخت کرده‌اند.

محمدرضا آزاد از دیگر ویژگی‌های انیمیشن «درون و بیرون» را مسئله تبدیل مباحث معقول و دورنی به شکل بیرونی و محسوس بیان، دانست. وی آشنایی و شناخت این مهارت را برای تاثیرگذاری هنری بر انسان، بخصوص در فرهنگ اسلامی که آموزه‌ها و مفاهیم درونی و سیر انفسی بر آفاقی در آن جلوه زیاد دارد، مهم و لازم دانست.
این مدرس دانشگاه در ادامه جلسه اهمیت خاطره و بازتاب آن در شکل‌گیری آگاهی و شخصیت فردی و اجتماعی را از موضوعات قابل توجه این  فیلم دانستند که در کنار بسیاری از دلالت‌های ضمنی مانند اهمیت بازی، تخیل، سبک زندگی، امید، آینده‌نگری، استحکام خانواده، ورزش و لزوم منطبق شدن مهاجران با شرایط جدید، به مخاطب منتقل می‌شود.

ساختار فیلم و پرداخت جزئیات فیلم از دیگر مواردی بود که توسط محمد رضا آزاد مورد تاکید قرار گرفت و بیان شد که چگونه در هر امر مهمی  از قبل زمینه‌سازی شده تا در لحظه عمل، تاثیرگذار باشد.

محمد رضا آزاد سپس به آنالیز نوع روایت فیلم،کاراکتر و صحنه پردازی‌های این انیمیشن پرداخت و شکل انسانی شادی و غم و حتی نفرت و جلوه مکعبی شکل و ناآشنای خشم را که در هر فرد تکرار شده و تنها فرماندهی آن در هر فرد و نسبت به خلق خوی او تغییر می‌کند را در تشریح شخصیت‌پردازی، به عنوان مثال برشمرد. همچنین رنگ‌پردازی هر کاراکتر و فضاسازی موقعیت‌ها و اشیاء را قابل توجه دانست.

این جلسه با بیان جزئیات متعدد این فیلم و بحث و تبادل نظر میان محمد رضا آزاد و حاضران پایان پذیرفت./843/د101/ف2

منبع: روابط عمومی حوزه هنر انقلاب اسلامی استان قم

منبع : رسا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com