کد خبر ۳۵۴۱۸ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۸
مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی قم:

نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری در قم برگزار می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم از برگزاری دومین نمایشگاه صنایع دستی، گردشگری، توانمندی‌های روستایی و سوغات سراسر کشور در محل دائمی نمایشگاه‌های این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا) به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، عیسی رضایی با اشاره به برگزاری این نمایشگاه از 17 الی 21 اسفند ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های استان قم اظهار کرد: در این نمایشگاه هنرمندانی از سراسرکشور از جمله اصفهان، مرکزی، فارس، زنجان، خراسان رضوی، تهران و البرز شرکت خواهند کرد و صنایع دستی، سوغات و جاذبه‌های گردشگری و تاریخی را معرفی خواهند کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم افزود: در این نمایشگاه 56 غرفه به هنرمندان صنایع دستی کشور اختصاص داده شده است که از این تعداد حدود 35 غرفه به معرفی صنایع دستی استان قم در 30 رشته از جمله منبت، خاتم‌کاری، خرمهره، زیورآلات سنتی، سفال و سرامیک، چرم، کار روی شیشه، سرمه دوزی، لباس‌های سنتی و سایر هنرها و نمایش سفره‌های هفت‌سین می‌پردازد.

رضایی با اشاره به اینکه حدود 15 غرفه به معرفی جاذبه‌های تاریخی و گردشگری می‌پردازد گفت: در کنار غرفه‌های گردشگری از مناطق مختلف کشور، مجتمع‌های پذیرایی و گردشگری قم نیز شرکت کرده و چهار دفتر خدمات مسافرتی قم نیز با برپایی تورهای قم گردی به معرفی جاذبه‌های قم می‌پردازند.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه تعدادی عکس از اماکن تاریخی و مناطق نمونه گردشگری استان با هدف معرفی اکوتوریسم، طبیعت گردی، کویرگردی و آثار ثبتی شاخص که توسط عکاسان حرفه‌ای استان قم تهیه شده است در معرض دید علاقمندان قرار می‌گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم با اشاره به معرفی سوغات قم گفت: سوهان به عنوان سوغات قم شهرت دارد که پخت زنده آن در نمایشگاه اجرا می‌شود تا زائران و شهروندان قمی از نزدیک با نحوه پخت آن آشنا شوند.

وی بیان کرد: 18 غرفه به سوغات سایر استان‌ها از جمله عسل اردبیل، پسته رفسنجان، نان برنجی کرمانشاه و سایر محصولات اختصاص یافته است ضمن اینکه برپایی سیاه چادر و پخت نان سنتی از دیگر جلوه‌های این نمایشگاه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم با اشاره به برپایی غرفه‌های توانمندی روستایی گفت: طبقه بالای نمایشگاه در اختیار بخش‌های تابعه استان و روستاها قرار گرفته است تا بتوانند به معرفی تولیدات، صنایع دستی و سوغات بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: علاقمندان می توانند از ساعت 16 الی 22 با حضور در محل دائمی نمایشگاه‌های استان قم واقع در انتهای بلوار امام موسی صدر(خاکفرج) از دومین نمایشگاه ملی صنایع دستی و گردشگری بازدید کنند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com