کد خبر ۳۲۳۲۷ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۷
طي مراسمی با حضور استاندار قم و مسئولان ملی و استانی:

دوازدهمين نمايشگاه بين المللی فرش دستباف قم افتتاح شد

نماينده عالي دولت در استان قم در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با اشاره به جایگاه صنعت فرش قم در کشور و جهان اظهار داشت : اميدواريم با بهره گيری از ظرفيت های موجود بتوانيم زمينه ی ارتقاء تجارت فرش دستباف و صنعت قالی بافی را فراهم سازيم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومي استانداري قم سيد مهدي صادقي استاندار قم در مراسم افتتاحيه ي دوازدهمين نمايشگاه فرش دستباف قم كه با حضور رئيس مركز ملي فرش ايران برگزار شد طي سخناني صنعت فرش دستباف قم را داراي تراز جهاني دانست.
استاندار قم با بيان اينكه فرش دستباف دارای ویژگی هاي خاص و اصالت است افزود: همت والای بافندگان فرش موجب شده است که این صنعت و فرهنگ اصیل ایرانی با وجود مشکلات فراوان از نفس نیفتاده و با موفقیت راه‌های پیشرفت را طی کند.
وي فهم دقيق و عميق قاليبافان قمي از هنر فرش دستباف را از دلايل جهاني شدن اين صنعت دانست و گفت: همين مسئله موجب شده تا مشكلات موجود موجب توقف اين صنعت در قم نشود.
صادقي با تاكيد بر حمايت دولت از صنعت فرش دستباف خاطرنشان كرد: با جديت مشكلات اين مجموعه را پيگيري وبراي حل آنها تلاش مي كنيم.
نماينده عالي دولت در استان همچنين گشايش در روابط بين المللي را از عوامل توسعه ي اقتصادي در همه ي بخش ها عنوان و تصريح كرد: اميدواريم با بهره گيري از ظرفيت هاي موجود بتوانيم زمينه ي ارتقاء تجارت فرش دستباف و صنعت قالي بافي را فراهم سازيم.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com