کد خبر ۳۲۴۶۵ انتشار : ۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۰
معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد :

بهره‌برداری از صحن جامع فاطمی در سال 95

معاون وزیر راه و شهرسازی از اتمام و بهره‌برداری از فاز دوم صحن جامع فاطمی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در سال 95 خبرداد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی آستان مقدس حضرت معصومه(س)، محمدجعفر علیزاده در دیدار با آیت‌الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) گفت: بعد از توسعه ضلع جنوبی حرم بانوی کرامت و ساخت شبستان امام خمینی(ره) و نجمه خاتون(س)، توسعه این بارگاه نورانی در ضلع شرقی نیز در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به تملک 30هزار مترمربع برای توسعه ضلع شرقی آستان مقدس گفت: در فاز نخست صحن فاطمی، کتابخانه آستان با 11 هزار و 200 متر مربع به بهره برداری رسید که ظرفیت گسترده‌ای از خدمت رسانی به علاقمندان به مطالعه قرار داده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در صورت تملک اراضی دیگر پروژه که نیازمند مساعت مسئولان است فاز دوم پروژه صحن فاطمی در سال 95  به بهره براری خواهد رسید.

وی درباره حمایت‌های مالی از پروژه صحن فاطمی گفت: امسال 20 میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به قم تخصیص داده شد، 8 میلیارد و 200 میلیون تومان نیز اعتبار قانون بودجه است و بر اساس توافق صورت گرفته 4 میلیارد تومان نیز از سوی استانداری قم در مدت دو سال از این پروژه حمایت خواهد شد.

منبع : فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com