کد خبر ۳۲۳۴۱ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۸
دردیدار استاندار قم با تولیت مسجد مقدس جمکران مطرح شد:

تاكيد استاندار بر توسعه ی زيرساخت های زيارتی قم

سید مهدی صادقی استاندار قم در دیدار با حجت الاسلام والمسلمين رحيميان تولیت مسجد مقدس جمکران، طي سخناني بر ضرورت تلاش همگان براي رشد و توسعه ی همه جانبه ی قم تاكيد كرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، استاندار قم استفاده ار تجارب گذشته و همدلي و اتحاد مردم و مسؤلان را در رفع مشكلات موثر دانست و افزود: بايد از مشاوره کارشناسان و دلسوزان جامعه بهره ببریم.
نماينده عالي دولت در استان، خدمت در شهر مقدس قم را فرصتی مغتنم برای مسئولين دانست و افزود: بايستي با رعایت اصل صداقت در همه کارها بگونه اي رفتار کنیم که بتوانیم از عهده پاسخگویی به تعهدات خود برآئیم.
صادقی با اشاره به مركزيت قم در زمينه ي توليد و نشر علوم ديني افزود: حضور علمای اعلام و حوزه علمیه قم و نیز شخصیت های ممتاز علمی در استان قم ظرفیتی ويژه براي اين شهر فراهم آورده است.
استاندار قم همچنين تبديل شدن مسجد مقدس جمكران به مأمن مذهبي اقشار مختلف مردم را مورد توجه قرار داد و تصريح كرد: زيرساخت هاي زيارتي قم از جمله اين مكان مقدس بايستي با مشاركت دولت و دست اندركاران امر توسعه يابد.
وی در ادامه با اشاره به برخي موانع و تنگناهاي توسعه قم، مسائل مهمی چون آب و زیر ساخت های عمرانی و حمل و نقل را از جمله اولویت های ضروری استان عنوان و تصريح كرد: بايد در کنار رفع این مسائل به ضرورت توسعه برنامه های فرهنگی و مذهبی استان قم نیز توجه گردد.
حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران نيز در اين جلسه با اشاره به نقش تعیین کننده قم در حوادث آخر الزمانی بر اساس احادیث و روایات اظهار كرد: باید با نگاه آینده نگر برنامه ریزی های لازم را برای گرایش بیش از پیش جوانان به مسائل مذهبی فراهم نمائیم.
وی با اشاره به افزايش چشمگير حضور مردم در مسجد مقدس جمکران در سالهاي اخير افزود: امروزه با وجود هجمه فراوان دشمنان، شاهد حضور رو به افزایش جوانان در مراسم مذهبی و اماکن دینی هستیم و این به برکت نظام جمهوری اسلامی بدست آمده است.
توليت مسجد مقدس جمكران قم را قطب بزرگ زیارتی کشور دانست و خاطر نشان کرد: شرایط اقلیمی استان قم توسعه بخش هایی چون کشاورزی را محدود نموده و ضروری است با وجود ظرفیت های معنوی، فرهنگی و مذهبی و نیز حوزه های علمیه و شخصیت های مهم در استان مسیر توسعه و رشد بخش فرهنگ و دین در قم را هموار کنیم.
حجت الاسلام رحيميان با اشاره به لزوم افزایش سرانه حضور و اقامت مسافرین و زائرین در استان قم بیان داشت : برای این منظور احداث شهرک اقامتی و رفاهی در زمینی به مساحت 23 هزار هکتار در چهار فاز 5 ساله، 11 ساله، 30 ساله و 50 ساله برنامه ریزی شده است که سهم مهمی در رفع مشکلات اقامتی و خدماتی استان خواهد داشت و موجب اشتغال زایی و افزایش درآمد استان نیز خواهد شد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com