کد خبر ۳۲۳۳۰ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۰
احمد ذاکری :

رئیس سازمان صنعت و تجارت قم از رشد 20 درصدی صادرات این استان خبر داد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: صادرات استان از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه، در مقیسه با مدت مشابه در سال 93 بیش از 20 درصد رشد داشته است که فرش جزء 10 کالای برتر صادراتی استان قم به شمار می آید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، احمد ذاکری روز سه شنبه در آیین افتتاح دوازدهمین نمایشگاه فرش دستباف استان قم در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی قم بیان داشت: در استان قم تعداد 300 پروانه فعال واحدهای تولیدی فرش صادر شده و این 300 پروانه، اشتغال 40 هزار تن را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: با توجه به رکودی که پس از تحریم ها بوجود آمده است از تعداد 40 هزار تن سهم اشتغال بخش فرش استان قم، تعداد 28 هزار تن شاغل هستند اما رویکردی که اقتصاد کشور در شرایط پساتحریم دارد فرصت مناسبی را برای صادرات فرش بوجود آورده است.
وی گفت: از کل تعداد کارت های بازرگانی صادر شده برای صادرات قم، 28 هزار کارت به صادرات فرش اختصاص داشته است.
ذاکری، اعضای اتحادیه روستایی بافندگان فرش در استان قم را 500 تن عنوان کرد و افزود: تعداد کارگاه های فعال خانگی استان قم 20 هزار واحد است و با توجه به موقعیت شهر مذهبی قم باید از این گونه شغل های خانگی حمایت بیشتری شود.
وی با اشاره به این که در استان قم 12هزار بافنده بیمه شده اند ابراز داشت: در سال گذشته در بحث بیمه بافندگان پیگیری های بسیاری خوبی انجام دادیم و باید نزدیک به 10 هزار تن دیگر به این جمع اضافه شوند و در این مساله یکی از دغدغه ها محدودیت منابع مالی تامین اجتماعی است.
ذاکری افزود: کشورهای هدف صادرات فرش ایران بیشتر شامل ژاپن، لبنان، روسیه، عربستان، چین و هنگ کنگ هستند این در حالی است که به دلیل تحریم، بازار بسیاری از کشورهای اروپایی را از دست دادیم ولی دوران پساتحریم موقعیت های ویژه ای را برای صادرات فرش قم فراهم می کند.
وی تاکید کرد: با بررسی کارشناسی انجام شده، هیچ کالایی به اندازه فرش ارزش افزوده ایجاد نمی کند و اگر دولت در این بخش سیاست گذاری درستی داشته باشد در چارچوب اقتصاد مقاومتی به دستاورد های خوبی خواهیم رسید.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم بیان داشت: پس از فراخوان نمایشگاهی که امروز شاهد افتتاح آن هستیم، حداقل 300 درخواست ایجاد غرفه انجام شد اما به دلیل مشکل مکان، تنها 140 تولید کننده فرش در این مجموعه نمایشگاهی جای داده شدند از این رو ایجاد نمایشگاه دائمی فرش را با جدیت پیگیری می کنیم که مطالبه جدی اتحادیه تولید کنندگان فرش استان است.
وی ادامه داد: ایجاد نمایشگاه دائمی فرش، جزء مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به قم است که تا کنون 55 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امسال سه و نیم میلیارد تومان از اعتبارات سفر دریافت کرده ایم.
وی یادآور شد: تمام همت خود را بر آن گذاشته ایم که نمایشگاه فرش بین المللی قم تا پایان سال به بهره برداری برسد تا فرصتی مطلوب برای تولید کنندگان فرش استان قم باشد.
دوازدهمین نمایشگاه فرش دستباف استان قم از امروز 26 آبان ماه تا سی ام همین ماه به مدت پنج روز دایر است و علاقه مندان می توانند از ساعت 15 تا 21 از آن بازدید کنند.
این نمایشگاه ویژه تولیدکنندگان استان قم است که شرکت کنندگان در 140 غرفه به ارائه محصولات خود پرداخته اند

منبع : ایرنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com