کد خبر ۳۲۳۴۹ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۶
احیای سنت وقف نیازمند تبلیغ و فرهنگ‌سازی است

آیت‌الله نوری‌همدانی: صدا و سیما فضایل و ارزش‌های;سنت وقف; را برای جامعه تبیین کند

مرجع تقلید شیعیان گفت: لازم است مردم از فضایل وقف باخبر شوند از همین رو مسئولان امر وقف باید از طریق رسانه‌ها به‌ویژه صداوسیما در این زمینه بهره ببرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با اعضای ستاد برگزاری همایش و بزرگداشت "میرزا ابوطالب قمی" مسئله وقف را مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: در قرآن کریم و آثار اهل‌بیت (ع) مطالب و تأکیدات فراوانی درباره مسئله وقف دارند و توصیه‌شده که انسان‌ها از هر آنچه دارند برای خدمت به جامعه بهره ببرند.

مرجع تقلید شیعیان بابیان اینکه انسان‌ها سه کتاب دارند، افزود: کتاب‌نامه عمل انسان، کتابی که آثار ماندگار انسان که همان آثار وقفی در آن ثبت‌شده و کتابی که برای سرنوشت کل امت است.

استاد برجسته حوزه علمیه با تأکید بر اینکه احیای سنت وقف نیازمند تبلیغ و فرهنگ‌سازی است، تصریح کرد: لازم است مردم از فضایل وقف باخبر شوند از همین‌رو مسئولان امر وقف باید از طریق رسانه‌ها به‌ویژه صداوسیما در این زمینه بهره ببرند چراکه تبلیغات بصری بهترین راه است.

به گفته وی بابیان اینکه در ایران موقوفات فراوانی وجود دارد، گفت: در طول تاریخی بسیاری از این موقوفات خورده شده که باید شناسایی و احیا شوند.

آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: مردم باید در جریان آمار و ارقام موقوفات قرار گیرند و از آن مطلع شوند، موقوفات برای کار مردم بسیار راهگشا است از همین رو باید این سنت توسعه یابد.

حجت‌الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم نیز در ابتدای این دیدار ضمن ارائه گزارشی از اقدامات این همایش اظهار داشت: همایش عالم واقف "میرزا ابوطالب قمی" برنامه شاخصی است که در هفته وقف برگزار خواهد شد.

وی بابیان اینکه این همایش در راستای ترویج وقف برگزار می‌شود، تصریح کرد: موقوفات همواره برای حمایت و پشتیبانی حوزه‌های علمیه در طول تاریخ نقش مهمی داشته از همین رو بر ضرورت تقویت آن تأکید شده است.

حسینی‌مقدم خاطرنشان کرد: فراخوان "وقف و اقتصاد مقاومتی" از مهم‌ترین محورهای فراخوان مقاله این همایش است.

منبع : تسنیم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com