کد خبر ۳۹۲۹۲ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۴
در دیدار جمعی از طلاب کاشان مطرح شد

توصیه‌های آیت‌الله نوری همدانی به طلاب جوان

یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه طلاب باید نسبت به دو مقوله فرهنگ و جهاد توجه ویژه داشته باشند، گفت: از مسائل مهمی که باید از سوی طلاب مورد توجه قرار گیرد علم‌آموزی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،آیت‌الله حسین نوری همدانی در دیدار جمعی از طلاب حوزه علمیه کاشان با اشاره به اینکه پاسخگویی به شبهات از اهمیت زیادی برخوردار است و طلاب باید در این عرصه با قدرت وارد شوند، اظهار کرد: ضروری است که در حوزه‌های علمیه طلاب برای پاسخگویی به شبهات مجهز شده و به صورت تخصصی آماده باشند.

وی با اشاره به اینکه طلبگی از جایگاه بالایی برخوردار است، گفت: طلاب مفتخر به شاگردی امام زمان(عج) هستند و رهبر معظم انقلاب در شرایط مختلف عنوان کرده‌اند که هیچ مدال و شغلی بالاتر از طلبگی برای ایشان نیست.

این مرجع تقلید با بیان اینکه طلاب باید به حدی از علم و دانش دست یابند که بتوانند دیگران را راهنمایی کرده و چراغ راه باشند، اضافه کرد: طلبگی شغلی بسیار با برکت و اثرگذار در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه طلاب وظیفه سنگینی بر دوش دارند و باید برای عمل به این وظیفه تلاش جدی داشته باشند، خاطرنشان کرد: تحقق وظایفی که بر عهده طلاب است نیازمند تلاش و زحمت جدی و فراوان است.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه باید همه سرمایه‌های خود را برای خدا گذاشته و در راه خدمت به دین و مردم تلاش کرد، افزود: طلاب باید با اخلاص در مسیر فراگیری علوم دینی تلاش کنند و با برداشتن گام‌های بلند بتوانند به مدارج عالی دست یابند.

وی با اشاره به اینکه طلاب باید در دستیابی به هدفی که در پیش گرفته‌اند جدیت داشته باشند، یادآور شد: انسان با راحتی و سستی به جایی نمی‌رسد و باید برای رسیدن به هدف زحمت کشید.

این مرجع تقلید با بیان اینکه طلاب باید نسبت به دو مقوله فرهنگ و جهاد توجه ویژه داشته باشند، گفت: از مسائل مهمی که باید از سوی طلاب مورد توجه قرار گیرد علم‌آموزی است و در احادیث ائمه اطهار نیز بر مسئله علم‌آموزی به ویژه در سنین جوانی تاکید شده است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com