کد خبر ۳۲۳۸۶ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۴
رئیس دانشگاه قم خبر داد :

تحصیل حدود 10 هزار دانشجو در دانشگاه قم

رئیس دانشگاه قم گفت: در حال حاضر حدود 10 هزار دانشجو در دانشگاه قم به تحصیل اشتغال دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت‌الاسلام عسکر دیرباز امروز در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان قم که در دانشگاه قم برگزار شد، ضمن تسلیت ایام شهادت سالار شهیدان (ع) اظهار کرد: امیدواریم خداوند به ما توفیق دهد تا پیرو رهروان اهل‌بیت (ع) باشیم.

وی با اشاره روند شکل‌گیری دانشگاه قم اضافه کرد: این دانشگاه در سال 59 فعالیت خود را آغاز کرد و بعدها به عنوان دانشگاه جامع قم در استان به فعالیت خود ادامه داد.

رئیس دانشگاه قم با اشاره به اینکه در حال حاضر 260 استاد رسمی در این دانشگاه به تدریس اشتغال دارند، ادامه داد: همچنین همین تعداد نیز استاد مدعو در این دانشگاه فعال هستند.

دیرباز تعداد دانشکده‌های این دانشگاه را 6 مورد ذکر کرد و افزود: حدود 10 هزار دانشجو در دانشگاه قم در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه کسانی که از دانشگاه قم فارغ‌التحصیل می‌شوند به دلیل ویژگی خاص این دانشگاه به عنوان افراد متعهد به خدمت نظام اسلامی درمی‌آیند، تصریح کرد: به برکت انقلاب اسلامی مراکز عالی متعددی در قم تاسیس شده است که مشغول خدمت‌رسانی به نظام هستند.

رئیس دانشگاه قم به سخن امام خمینی (ره) مبنی بر تبلیغ و ترویج کارهای انجام گرفته اشاره کرد و ادامه داد: کار روابط‌ عمومی‌ها در راستای این فرمایش امام خمینی (ره) است و هر چه کار به صورت هنری باشد ماندگاریش بیشتر می‌شود.

دیرباز قم را دارای جایگاه خاصی معرفی کرد و گفت: کسانی که از استان‌های دیگر به قم می‌آیند، باید این تفاوت را احساس کنند که به استانی که حرم اهل بیت (ع) است، آمده‌اند.

وی با بیان اینکه شهیدان زیادی در هشت سال دفاع مقدس و بعد از آن تقدیم انقلاب شده است، اضافه کرد: دشمنان برای کمرنگ جلوه دادن فرهنگ شهادت توطئه‌های زیادی در پیش گرفته‌اند، بنابراین یکی از مهم‌ترین کارها که می‌توان انجام داد، ترویج فرهنگ شهادت و الگو قرار دادن شهدا در امور است.

رئیس دانشگاه قم یادآور شد: کتاب‌های زیادی در ارتباط با شهدا به چاپ رسیده است و می‌توان با اندکی مطالعه فرهنگ شهادت را فهمید و ترویج داد.

منبع : فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com