کد خبر ۳۲۴۴۸ انتشار : ۱ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۴
آیت‌الله علوی بروجردی اظهار کرد :

حرکت‌های تند و شتاب‌زده به اسلام ضربه می‌زند

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه حرکت‌های تند و شتاب‌زده به اسلام ضربه می‌زند، گفت: امروز اگر ناآگاهانه در امور حرکت کرده و تصمیم بگیریم همان اتفاقاتی برای ما خواهد افتاد که در سال ۶۱ هجری افتاده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم  به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله سیدمحمدجواد علوی بروجردی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از  پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: در آستانه اربعین قرار داشته و باید بررسی کنیم که چرا أبا عبدالله (ع) را شهید کردند و چرا این اتفاق افتاد؟

وی بیان کرد: مسئله فقط شهادت امام حسین(ع) نیست؛ بلکه مشکل اینجاست که قاتلین حضرت به قصد تقرب به حق تعالی، اقدام به ریختن خون سیدالشهدا(ع) کردند.

این استاد حوزه ادامه داد: مشکل اینجاست که اشخاصی اقدام به کشتن اباعبدالله(ع) کردند که در جنگ صفین در رکاب علی بن ابیطالب(ع) بوده و از اصحاب ایشان به شمار می‌رفتند.

این محقق و پژوهشگر خاطرنشان کرد: چه شده است که این افرادی که مخلصانه در کنار امام علی (ع) جنگیده و انتظار آمدن امام حسین(ع) را می‌کشیدند، در مقابل ایشان ایستاده و در ماه حرام که جنگ با کفار هم حرام است، با ابا عبدالله(ع) جنگیدند.

علوی بروجردی با اشاره به اینکه تمام قاتلین امام حسین(ع) مسلمان بودند، تصریح کرد: مشکل اینجاست که این اشخاص، آرمان و ایده‌آلی را در نظر داشته و آن را در وجود امام حسین(ع) می‌دیدند و به همین دلیل نامه نوشتند؛ اما متأسفانه استحاله‌ای اتفاق افتاد به این معنا که افرادی حال به حال شده و نه تنها از آرمان‌های خود دست برداشتند؛ بلکه آرمان به ضد خود تبدیل شده است.

وی بیان کرد: از دیگر مشکلاتی که وجود داشت این است که برای کشتن امام حسین(ع)، لشکر از شام نیامده بود، چراکه اگر می‌آمد دلمان زیاد نمی‌سوخت؛ چون مورد تبلیغات معاویه بوده و شست‌وشوی ذهنی داده شده بودند، اما متأسفانه لشکر از کوفه‌ای آمده است که زیر بیعت علی بن ابیطالب(ع) و با حکومت ایشان بوده و کسانی این لشکر را تشکیل دادند که در رکاب حضرت امیر(ع) حرکت می‌کردند.

این استاد حوزه اظهار کرد: ما فقط نباید مشکل را از چشم دشمن بینیم؛ بلکه مشکل در خود افرادی است که در کنار امام علی (ع) بودند؛ چرا که شناخت و بصیرت کافی نداشته و به همین دلیل از راه اصلی خارج شدند.

وی بیان کرد: استحاله فقط مختص به زمان حضرت امیر(ع) نیست؛ بلکه دائم تکرار شده و در تمام زمان‌ها می‌تواند رخ دهد.

وی با بیان اینکه حرکت‌های شتاب‌زده، تند و زودهنگام به اسلام ضربه می‌زند، تصریح کرد: قاتلان امام حسین(ع) شناخت و بصیرت لازم را نداشتند و به همین دلیل است که رهبر انقلاب همیشه بر بصیرت تأکید کرده و آن را مهم می‌دانند.

این استاد حوزه با بیان اینکه امروز نیز تفکرات غلط در دنیا وجود دارد، بیان کرد: آگاهی و شناخت آنقدر مهم است که حرکت ما باید در همه جوانب عاقلانه و معقول باشد تا بتوان در راه مستقیم قرار گرفت.

منبع : فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com