کد خبر ۳۲۴۶۳ انتشار : ۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۱
معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم تأکید کرد

لزوم اهتمام ویژه کارگروه‌های توسعه کارآفرینی به ارکان اقتصاد مقاومتی

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم گفت: کارگروه‌هایی که برای توسعه کارآفرینی تشکیل شده، نگرش مثبتی دارند که برای تحقق اهداف خود باید به ارکان مطرح شده در اقتصاد مقاومتی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، علیرضا یاری ظهر امروز در نشست اعضای اتاق فکر «راهکارهای تقویت پرورش نیروهای کارآفرین در آموزش و پرورش» با مسئولان استانی که در سالن جلسات شهید درویشی ساختمان فرماندهی سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن هفته بسیج اظهار کرد: تاکنون با نگاه ویژه مسئولان ارشد آموزش و پرورش استان قم برای توسعه کارآفرینی در آموزش و پرورش در قم اقدامات مناسبی انجام شده است.

وی با بیان اینکه توسعه کارآفرینی نیازمند نگرش مثبت است ابراز کرد: کارگروه‌هایی که برای توسعه کارآفرینی تشکیل شده نگرش مثبتی دارند که برای تحقق اهداف خود باید به ارکان مطرح شده در اقتصاد مقاومتی توجه ویژه داشته باشند.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با تاکید بر اینکه کارآفرینی بسیاری از آمارهای اجتماعی و اقتصادی را به خود اختصاص می‌دهد گفت: سند توسعه آموزش و پرورش نگاه ویژه‌ای به کارآفرینی دارد و طی دو سال اخیر به تقویت کیفی و کمی هنرستان‌های توجه و از مسئولان و کارشناسان در این زمینه استفاده شده است.

وی از برپایی 70 نمایشگاه کارآفرینی در هنرستان‌های استان قم یاد کرد و گفت: رشته‌هایی که در هنرستان‌ها ایجاد شده بازار کار مناسبی دارند.

یاری به برگزاری کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای برای دانش آموزان مقطع متوسطه اول در هنرستان‌های استان قم اشاره کرد و گفت: راهکارهای متفاوتی در زمینه گسترش کارآفرینی وجود دارد که در راستای تحقق آن‌ها باید برخی از قوانین مانع حذف شود.

منبع : فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com