کد خبر ۳۲۴۷۱ انتشار : ۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۴۴
استاندار قم اظهار داشت:

اخلاق گرایی گرايش به مواد مخدر را كاهش می دهد

سید مهدی صادقی استاندار قم در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم كه در سالن امام جواد (ع) استانداري برگزار شد اخلاق گرایی و ترويج اخلاقيات در خانواده و جامعه را از عوامل كاهش گرايش به مواد مخدر دانست.

به گزارش خبر قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، سید مهدی صادقی استاندار قم در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم كه در سالن امام جواد (ع) استانداري برگزار شد، طي سخناني به بيان اهميت رعايت اخلاق در جامعه و نقش آن در كاهش معضلات اجتماعي پرداخت.
استاندار قم با اشاره به نقش ارتباط مناسب بین اعضای خانواده، اجتماع و محیط های کاری و آموزشی در شکل گیری شخصیت افراد افزود: رعایت مسائل اخلاقی، انسانی و ارتباط محبت آمیز موجب تقویت قدرت اراده و اعتماد به نفس افراد و در نتیجه دوری از مسائل و معضلات اجتماعی می شود.
استاندار قم با تأکید بر پیچیدگی مسائل اجتماعی در جوامع مختلف گفت: در صورتیکه این پیچیدگی ها به درستي تحلیل و عوامل ایجاد معضلات در جامعه شناخته شود، می توان با عزم همه جانبه در تمام سطوح جامعه به نتایج ثمر بخش دست یافت.
وی با بیان آمار معتادین و اعلام آگاهی اکثریت آنها از اثرات سوء مصرف مواد مخدر، خاطر نشان کرد: باید با بررسی دقیق و کارشناسی، کمبود های موجود در زندگی اجتماعی افراد بررسي شوند، چراکه بررسي چنین مسائلی گرایش افراد به سمت معضلات اجتماعی را مشخص مي كند.
صادقی در ادامه مسأله مواد مخدر را به زعم کارشناسان یکی از مسائل کلان اقتصادی دنیا قلمداد نمود و ادامه داد: وجود بازار مصرف رو به گسترش در بین جوانان در همه دنیا و نیز سود مالی موجود در این تجارت مرگ بار از دلايل گسترش گرايش به مواد مخدر است.
نماينده عالي دولت در استان خاطرنشان كرد: مسئولین کشورها تنها با مبارزه متوازن و توجه به همه عوامل اجتماعی می توانند با مافیای قاچاق مواد مخدر مقابله کنند.
در ابتدای جلسه نیز اعضا به بیان اقدامات صورت گرفته در حوزه مبارزه با مواد مخدر بر اساس مصوبات جلسه قبل پرداختند که پویا کردن حلقه معتادین پس از بازپروری، استفاده از ظرفیت خیرین در بکار گیری و اشتغال افراد بهبود یافته و آموزش زمینه های آلودگی به این معضل و تبعات اجتماعی و فردی این پدیده در رسانه ها و محیط های آموزشی و کاری از جمله این برنامه ها بود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com