کد خبر ۳۲۴۹۸ انتشار : ۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۰
رئیس هیئت کشتی استان قم خبر داد :

اختصاص 24 سهمیه کشتی آزاد قهرمانی کشور به قم

محسن حلوایی رئیس هیئت کشتی استان قم گفت: فدراسیون کشتی مجوز اعزام 24 کشتی‌گیر به مسابقات کشتی عمومی قهرمانی کشور را برای این هیئت صادر کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، محسن حلوایی اظهار کرد: امسال برای برگزاری پنجمین دوره رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی عمومی قهرمانی کشور برنامه‌ریزی شده و فدراسیون کشتی این رقابت‌ها را ویژه دو رده سنی نوجوانان و جوانان برگزار می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس اطلاع‌رسانی فدراسیون کشتی کشورمان، این رقابت‌ها یک ماه دیگر یعنی در دی‌ماه و با حضور برترین‌های کشور به انجام خواهد رسید در حالی که این فدراسیون برای هر استان سهمیه‌ای مشخص را در نظر گرفته است.

رئیس هیئت کشتی استان قم افزود: فدراسیون کشتی شرایط و برنامه این مسابقات را در حالی اعلام کرده که در توزیع سهمیه‌ها بین استان‌های مایل به شرکت در این دوره از پیکارها در مجموع دو رده سنی نوجوانان و جوانان تعداد 24 سهمیه آزاد و فرنگی به هیئت کشتی استان قم اختصاص یافته است.

وی یادآور شد: سهمیه هیئت‌‌های کشتی سراسر کشور به منظور حضور در چهارمین دوره رقابت‌های کشتی عمومی قهرمانی کشور در حالی اعلام شد که علاوه بر این سهمیه‌ها، تعدادی کشتی‌گیر نیز از میان استعدادهای برگزیده و برتر هر وزن بر مبنای ارزیابی کادر فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی نوجوانان و جوانان مجاز به شرکت در این رقابت‌ها خواهند بود.

حلوایی بیان کرد: بر اساس این سهمیه‌بندی امسال برای حضور در رقابت‌های کشتی رده‌های سنی نوجوانان و جوانان عمومی قهرمانی کشور در رشته کشتی آزاد تعداد هشت سهمیه و در رشته کشتی فرنگی نیز تعداد 16 سهمیه برای هیئت کشتی استان قم پیش‌بینی شده است.

وی ابراز کرد: همچنین برای حضور در چهارمین دوره مسابقات کشتی عمومی قهرمانی نوجوانان و جوانان کشور، فدراسیون کشتی به هیئت کشتی استان قم در رشته کشتی‌ آزاد تعداد دو سهمیه و در رشته کشتی فرنگی که قم توانمندی بیشتری دارد تعداد سه سهمیه برای حضور مربیان قم در این رقابت‌ها اختصاص داده است.

رئیس هیئت کشتی استان قم بیان کرد: سال گذشته رقابت‌های سومین دوره کشتی عمومی قهرمانی کشور در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان به انجام رسید و قم مجموعا 88 سهمیه داشت اما امسال بزرگسالان در این رقابت‌ها حضور ندارند.

وی اضافه کرد: چهارمین دوره مسابقات کشتی عمومی قهرمانی کشور در سال جاری در حالی دی‌ماه به میزبانی خانه کشتی تهران به انجام می‌رسد که در دو سال قبل رقابت‌های کشتی فرنگی عمومی قهرمانی کشور در رده سنی جوانان در قم به انجام رسید.

حلوایی خاطرنشان کرد: هر ساله کشتی‌گیران قم موفقیت‌های ارزشمندی از مسابقات کشتی عمومی قهرمانی کشور کسب کرده‌اند و امیدواریم که در این دوره نیز شاهد درخشش تک تک کشتی‌گیران و تداوم موفقیت‌های کشتی قم در میادین داخلی باشیم.

وی در پایان اظهار کرد: مسابقات عمومی کشتی نوجوانان و جوانان کشور در حالی روزهای ششم تا یازدهم دی‌ماه در خانه کشتی تهران برگزار می‌شود که پیش از این قرار بود این پیکارها روزهای هشتم تا سیزدهم آذرماه برگزار شود و قم با احتساب مربیان و کشتی‌گیران در مجموع 29 نفر را به این رقابت‌ها اعزام می‌کند.

منبع : فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com