کد خبر ۳۱۴۷۳ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۲
رئیس هیئت کشتی استان قم:

قهرمان مطرح کشتی قم مربی تیم ملی جوانان ایران شد

رئیس هیئت کشتی استان قم گفت: قهرمان مطرح سال‌های نه‌چندان دور کشتی قم مربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان کشورمان شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، محسن حلوایی اظهار کرد: روح‌الله میکائیلی چهره موفق سال‌های نه‌چندان دور کشتی قم و کشورمان است که سال‌ها تجربه حضور در میادین داخلی و برون‌مرزی کشتی فرنگی را دارد و اکنون در کسوت مربی به این رشته ورزشی خدمت می‌کند.

وی ادامه داد: میکائیلی برای کشتی قم از میادین مختلف کشوری، بین‌المللی و آسیایی مدال‌های ارزشمندی کسب کرده و اکنون با سابقه بسیار خوب در کشتی فرنگی ایران، تجربیات گران‌بهایی را که در این عرصه کسب کرده در اختیار نسل مستعد و آینده‌دار کشتی کشورمان قرار می‌دهد.

رئیس هیئت کشتی استان قم بیان کرد: در این سال‌ها موضوعی که زمینه تحول در کشتی قم را فراهم کرده، در کنار تلاش‌هایی که تمام عوامل هیئت کشتی انجام می‌دهند و حمایت‌هایی که مسئولین به ویژه در اداره کل ورزش و جوانان و بخش خصوصی داشته‌اند، نتیجه کار خوب مربیان این رشته بوده است.

وی عنوان کرد: قم در رشته کشتی هم کشتی‌گیران بسیار خوب و مستعدی دارد و هم اینکه از مربیان بسیار توانمندی در کشتی برخوردار است اما بدون شک اگر این مربیان دلسوز، با دانش و ارزنده نبودند کشتی قم اینگونه در مسیر رشد و پیشرفت حرکت نمی‌کرد.

وی بیان کرد: حضور مربیان کشتی قم در کادر فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی نوجوانان و جوانان ایران و همچنین درخشش کشتی‌گیران قم در رقابت‌های مختلف داخلی و برون‌مرزی این زمینه را فراهم کرده تا اعتماد ویژه‌ای از سوی فدراسیون و دست‌اندرکاران کشتی کشور نسبت به کشتی قم ایجاد شود.

حلوایی افزود: در سال‌های اخیر چهره خوشنام و موفق سال‌های نه‌چندان دور کشتی قم یعنی روح‌الله میکائیلی به عنوان یک مربی پرافتخار بارها در کادر فنی تیم‌های ملی و استان قم حضور داشت و به سبب عملکرد مثبت خود در سال جاری یکی از مربیان سازنده و برتر کشتی‌ کشور لقب گرفت.

وی یادآور شد: مربیان سازنده و برتر یک سال اخیر پس از ارائه گزارش رتبه‌بندی از سوی هیئت‌های کشتی سراسر کشور توسط فدراسیون کشتی در حالی معرفی شدند که خوشبختانه نام روح‌الله میکائیلی مربی مطرح و نام‌آشنای کشتی قم نیز به عنوان دومین مربی سازنده و برتر سال کشتی کشور معرفی شد.

رئیس هیئت کشتی استان قم با بیان اینکه میکائیلی به عنوان مربی سرشناس و مطرح کشتی قم در رتبه دوم مربیان سازنده و برتر سال قبل کشتی کشور قرار گرفت، ابراز کرد: روح‌الله میکائیلی نیز از رده سنی بزرگسالان 255 امتیاز، از رده سنی جوانان 208 امتیاز و از رده سنی نوجوانان 191 امتیاز به دست آورده تا با مجموع 654 امتیاز در مکان دوم مربیان برتر سال جاری کشتی فرنگی کشور بایستد.

وی عنوان کرد: میکائیلی بعد از تغییر و تحولات در کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان کشورمان بار دیگر به تیم ملی بازگشته و به عنوان مربی تیم ملی در کنار رضا سیم‌خواه که سرمربی و سرپرست تیم ملی است و همچنین حسن حسین‌زاده و مهدی محمدی دیگر مربیان تیم ملی، این تیم را برای حضور در جام جمهوریت ترکیه آماده می‌کنند.

حلوایی در پایان اظهار کرد: تیم منتخب کشتی فرنگی جوانان کشورمان در حالی راهی رقابت‌های جام جمهوریت ترکیه خواهد شد که این جام بین‌المللی در هر دو رشته کشتی آزاد و فرنگی ویژه رده سنی جوانان روزهای اول تا سوم آبان‌ماه در شهر استانبول ترکیه برگزار می‌شود.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com